Mi is az a csajos divat témájú logotípia egyáltalán?
A csajos divat témájú logotípia lényegében egy általunk már előre megtervezett logóterv. Maga a logotípia úgy általában, a logók egy olyan típusa, amely teljes egészében – de legalábbis nagyobb részt – tipográfiai megoldásokon alapul. Nem tartalmaz grafikát, illetve az esetleges „grafikus” motívumok is valamilyen betű alapú ötletből jönnek létre. Tehát nem egy klasszikus értelemben vett logó, hanem logotípia.
Az instant megfogalmazás pedig ezesetben azt jelenti, hogy nem egy személyreszabott, egyedi tervezési folyamat során létrejött logóról van szó. Hanem „csak” egy általunk kitalált témakörben, fiktív cégnévvel készített logó dizájn. Kicserélheted benne a márkanevet és a tevékenységre utaló további sorokat és/vagy kérheted bármilyen színben és további opciókkal. Vagyis az általunk készített alapötletet, saját igényeid szerint módosíthatod – bizonyos keretek között – így kialakítva a saját logotípiádat.
Nem egy leolcsósított megoldás
Azt azonban máris szögezzük le, hogy mindez nem valamilyen olcsóbb/egyszerűbb megoldása a logótervezésnek. Vagyis nem arról van szó, hogy lebutítottuk a logót és mivel nem kell hozzá grafikát csinálni, ezért olcsóbban adjuk. Nem azért nem csinálunk grafikát hozzá, mert lusták vagyunk, illetve így szeretnénk spórolni. Hanem azért, mert mindez egy tudatos tervezői / megrendelői koncepció része. Így tehát a csajos divat témájú logotípia sem valamiféle leegyszerűsített és leolcsósított változata egy „rendes” logónak. Csupán egy, a szokásostól némileg eltérő vizuális eszköztárral történő alternatív eredménye a logótervezésnek.
Ha megtetszik valamelyik terv a Logotípiák kínálatából, akkor elkészítjük neked ugyanazzal a dizájnnal, az általad megálmodott márkanevet illetve selfbrand feliratot. Így a klasszikus logótervezés folyamatával ellentétben, nem szükséges briefet írnod és a teljes folyamatot végig kísérned, instruálnod. Épp emiatt az instant logotípiák elkészítésének átfutási ideje is rövidebb és az ára is alacsonyabb. Annyi benne a kompromisszum, hogy ez nem lesz egy 100%-ban személyre szabott és egyedi megoldás. Erről majd részletesebben is írunk még a csajos divat témájú logotípia bemutatása során.
A csajos divat témájú logotípia rendelésének folyamata
Az instant logotípiák kínálatában általunk kitalált, fiktív márkaneveket használtunk. Kizárólag arra szolgálnak, hogy egy-egy témakört és a hozzá választott betűtípusokat összekapcsoljuk. Valamint az adott terv – ezesetben a csajos divat témájú logotípia – kontextusba kerüljön és ezáltal kifejezőbbé váljon. Tehát alapvetően nem a márkaneveket áruljuk, hanem elsősorban a vizuális ötleteket. Ugyanakkor az egyedi rendelések során, bármilyen elnevezés kérhető, így akár az is, amit a design ötletekhez használtunk. Mindezek alapján a választott logotípia minden – tartalmi és vizuális – eleme szabadon módosítható, illetve akár több terv elemei is kombinálhatók.
Ennek megfelelően – bár az elemek felhasználhatók –, ezt a felhasználói jogot, minden megrendelőnknek biztosítjuk. Ezért ha a rendelésed során szeretnéd valamelyik elnevezést is megvásárolni, akkor részünkről ennek nincs akadálya, de van plusz költsége. Azt ugyanakkor nem tudjuk garantálni, hogy akár egy korábbi, akkor egy majdani hasonló rendelés során nem teszi meg valaki ugyanezt. A nevek használatára tehát nem tudunk sem felhasználói jogot, sem tiltást adni. Ha később úgy döntessz akkor levédetheted, de ennek van egy jogi procedúrája, ami dárga és hosszadalmas.
A márkanév kitalálásában is szívesen segítünk
Volt már korábban a megbízásaink között kifejezetten brand név kitalálására azaz márkanév alkotásra vonatkozó munkánk. Egy induló családi borászat részére kértek tőlünk ötleteket és terveket, amelyet a csatolt dokumentumban prezentáltunk. Szerintünk klassz megbízás volt és tök jó neveket találtunk ki, érdemes a prezit elolvasni. Végül úgy alakult, hogy self-brand lett belőle és az elnevezést a borász keresztnevéből alakítottuk ki. Egyedi logotípiát is terveztünk hozzá, de ez a projekt aztán sajnos megállt félúton, így ez nem egy végleges változat, csak terv.
A rendelés menete – előkészületek
1. Első lépésként válaszd ki a neked tetsző design-t az instant logotípiák kínálatából. A Logotípiák termékkategóriába 46 ötletet töltünk fel kezdésnek, amit a későbbiek során folyamatosan bővítünk majd.
2. Azután add meg a saját szövegedet, vagyis a logotípiának szánt brand nevet vagy a saját neved, hogy ha self-brand logót szeretnél.
3. Szeretnénk kérni egy pár mondatos briefet is, amiben röviden vázolod, hogy mi az elképzelésed a logotípiával kapcsolatban. Nyilván nem könnyű írásban „elmesélni”, hogy mit látsz magad előtt a képzeletedben. Ugyanakkor mégis érdemes és szükséges valamiképpen megfogalmazni, hogy mit szeretnél. Így már az első verzió elkészítése előtt lesz lehetőségünk erre reflektálni. Mert ha valami nagyon más elképzelés sejlene fel a választott logotípia designhoz képest, akkor még ez első változat elkészítse előtt van lehetőségünk erről egyeztetni. Akár más utat választani, hogy ha az célravezetőbbnek tűnik.
Fontos, hogy pontos legyen
Azért fontos részlet ez, mert a csajos divat témájú logotípia szolgáltatás árát kifejezetten erre az ügymenetre vonatkozóan – igazán alacsony szinten – határoztuk meg. Ami viszont épp ezért sem bírja el, hogy felesleges köröket fussunk, különböző változatokat készítsünk vagy további javítási/módosítási köröket vállaljunk. Mert nyilván ezek mindegyikére is van lehetőség, csak nem az instant logotípiák rendelési paramétereivel.
Ha tehát az előzetes egyeztetések vagy a terv elkészülte után derül ez ki, vagy alakul így, akkor át kell váltanunk egy másik konstrukcióra. Ebben a fázisban viszont van rá lehetőség, hogy minden részletet megadj az elképzeléseiddel kapcsolatban. Így ha pl. a szolgáltatásodat leíró tag-line szedéséhez, egy másik logotípiában használt betűtípus neked jobban tetszik, akkor kérd azt bátran!
Az első terv és az esetleges javítások
4. A briefben megadott információk és a kiválasztott logotípia design alapján elkészítjük a tervet. A fentiekben leírt, brief-hez való igazodást persze próbáljuk lazán / normálisan kezelni. Értsd ez alatt, hogy ha a design készítése során támad valamilyen ötletünk vagy felfigyelünk egy olyan részletre, ami megváltoztathatja az eredeti elképzelést, akkor ezt proaktív módon fogjuk kezelni. Előfordulhat, hogy több változatot is készítünk, megadva neked a lehetőséget a választásra.
5. A tervezést követő fázisban, a Te térfeleden pattog a labda: kérjük, hogy ellenőrizd az átküldött terv(ek)et! Ha bármilyen módosítási kérésed lenne, akkor azt írd meg válaszleveledben!
6. A beérkező instrukciók alapján véglegesítjük a logotípiát és elkészítjük a későbbi használathoz szükséges fájltípusokat. Minden esetben adunk egy vektorgrafikus formátumot amely korlátlanul nagyítható. Adunk továbbá alacsony felbontású webes használatra alkalmas változatokat. Háttér nélküli .png és fehér hátteres .jpg formátumot.
A fájlok átadása után a folyamat lezárul.
Milyen egyedi ötletekben gondolkodhatsz
A csajos divat témájú logotípia rendelésének folyamat alapvetően a fentiek szerint fog történni. Ahogy írtuk is már, természetesen van rá lehetőség, hogy egyedi megoldásokat, plusz tervezést kérj. Minden ilyen plusz munkát igénylő kérést megvizsgálunk és ha az túlmutat az alap konstrukció lehetőségein, akkor jelezni fogjuk. Az adott feladatokra egyedi ajánlatot fogunk adni, így eldöntheted, hogy kéred-e ezeket a plusz szolgáltatásokat. Ugyanakkor szeretnénk felsorolni néhány olyan lehetőséget is, amelyek plusz költségek nélkül vehetők igénybe.
Bármilyen színnel
Minden logotípiát fekete színnel terveztünk meg, mert egyébként szerintünk így a legjobb. 🙂 De sok ilyen rendelés során azt tapasztaltuk, hogy mindenki a saját ízlésének megfelelő színekben, illetve színkombinációkban gondolkodik. Ezért ha a folyamat elején a briefben leírod, hogy milyen színeket szeretnél vagy ami még jobb tudsz adni konkrét színkódokat, akkor nyilván ezekkel fogjuk elkészíteni a terveket. Ha pedig a végleges változat kialakítása után úgy véled, hogy több különböző változatot is szeretnél használni, akkor annak sincs akadálya, hogy ezeket is átadjuk.
Többféle nyelvi változatban
Gyakran tapasztaljuk, hogy bizonyos tevékenységekkel hazai és nemzetközi piacon egyaránt szeretnének megjelenni a vállalkozások. Ennek megfelelően szükség lehet a brand névhez tartozó tag line több nyelvi változatának elkészítésére. Sőt self-brand esetében magának a tulajdonnévnek az eltérő nyelvi változatai is elképzelhetők pl.: Kiss Tamás Fotó / Tamás Kiss Photography.
Választhatsz más témát
Mondjuk azt már rögtön az első bekezdésben leírtuk, hogy Te adod meg a márkanevet és a hozzá tartozó továvbbi tartalmat is. De csak, hogy biztosan egyértelműek legyünk és ne értse félre senki. Attól, hogy ezt a designt mi a csajos divat témájú logotípia elnevezéssel illetjük, bármilyen tevékenységhez illetve vállalkozáshoz megrendelheted. Ha tehát Te videós tevékenységhez szeretnél egyedi logotípiát, de az ebben a témában készített terveink helyett, neked pont a csajos divat témájú logotípia ötlete tetszik, akkor ezt nyilván úgy fogjuk elkészíteni.
További hasonló ötletek
Nyilván nem tudunk minden egyedi elképzelést előre kitalálni, ezért nem is lehet mindent felsorolni ami beleférhet ebbe a konstrukcióba, illetve a bekezdésbe. Tehát tényleg úgy fogunk eljárni az egyedi elképzelések megvalósításával, ahogy az elején írtuk. Kérjük, hogy add meg a briefben az elképzeléseidet, azután pedig egyeztetünk majd róla, hogy milyen paraméterekkel tudjuk megcsinálni.
A csajos divat témájú logotípia ötleteiről röviden
A csajos divat témájú logotípia tervezéséhez egy olyan betűtípust választottunk, amelyet több alkalommal, más terveknél is használtunk már korábban. A Macaronos logotípia termékismertetőjében, elég részletesen kifejtettük e betű izgalmas részleteit. …egy alapvetően kézírásos betűtípust választottunk, aminek azért van egy-két speciális tulajdonsága. Az egyik, hogy a legjobban talán gyerek kézírásként lehetne aposztrofálni ezt a típust. Mégpedig azért, mert a betűrajzolatok nagyon erősen hasonlítanak ahhoz az alap betűképhez, amit az elsősök csinálnak, amikor elkezdik az írás-olvasást. Pont emiatt a jellegzetessége miatt pedig a Suarez akár krétatáblás dizájnokhoz is klasszul használható. Mivel a legtöbb felirat úgy néz ki, mint ha krétával írták volna fel a táblára.
Ez utóbbi jellegzetességét erősíti az is, hogy a teljes betűcsaládban, két további metszet is szerepel. Az egyik az ún. alternate charactereket tartalmazó, amiben az alap betűkészlet, különböző rajzolatú, díszített változatai szerepelnek. Ez igen gyakran alkalmazott megoldás a kézi kalligráfusok – címfestők és krétatábla művészek – között. A másik – a Suarez Extra – a már említett, sketch jellegű rajzocskákkal és díszítp motívumokkal, amiket a prezentációs képeken is alkalmaztunk.
Bár a csajos divat témájú logotípia esetében nem alkalmaztuk az említett extra karaktereket, viszont a tag-line feliratot hasonlóan készítettük. A tevékenységet leíró alsó sorban egy modern, sans serif típust használtunk, így a logó összhatása sokkal kevésbé játékos, mint a macaronos esetében.
Hasonló tipográfiai megoldással készítettük korábban a Szappan témájú logotípia, a Kozmetika témájú logotípia, a Smink témájú logotípia továbbá a Divat tematikájú logotípia terveit, érdemes a kettőt összehasonlítani!
A csajos divat logotípiához illő névjegykártyák
Szeretnénk mutatni néhány további ötletet is a Kreatív névjegykártya kollekciónk darabjaiból. De még előtte mindenképpen érdemes átfutni néhány a témához kapcsolódó logotípia ötletet is. Bár stílusában teljesen más, mégis érdemes megnézni a Divat tematikájú logotípia leírását, amit elegáns, női divat brand-hez terveztünk. Szintén divat és szintén egészen más hangulata, de már egyel közelebb áll a Sportruhás logotípia hangulata. Picit már távolabbról, de azért még témáját tekintve meg kell említenünk a Bőrdíszműves témájú logotípiát. Végül pedig a Hátizsákos logotípia is izgaémas összehasonlítás lehet.
Névjegykártyák tekintetében két egymáshoz nagyon hasonló ötletet és kivitelezést szeretnénk mutatni. Az Aranyozott névjegy két rétegben készített sorozata női keresztnév alapján készített self-brand. Differenciált grafikai tartalommal és egy már meglévő aranyozott motívummal, ami ráadásul egy speciális textúrázott prégelés. Az Ezüst névjegy textúrázott prégeléssel készített változatait részben hasonló paraméterekkel, de egyedi prégelő klisével gyártottuk.
A Névjegykártya készítés paraméterei című összefoglaló bejegyzésünkben pedig további részleteket is megismerhetsz pl. arról, hogy milyen a prégelhető grafika.
Felhasználói szerződés és használati jogok
A csajos divat témájú logotípia egyedi brand névvel történő változatainak tervezése, a Szerzői Jogi Törvény védelme alá esik. A megrendelt logotípia tulajdonjogát nem, csak annak használati jogát vásárolod meg. A felhasználói szerződés részletesen is tartalmazza az instant logotípiákra vonatkozó jogaidat, ezért ezeket külön nem taglalnánk.
Szeretnénk viszont leírni a leggyakrabban felmerülő kérdéseket illetve tiltásokat
Az átadott formátumok között nem szerepel szerkeszthető változat. A csajos divat témájú logotípia szerkeszthető forrás fájljait nem adjuk át, valamint nem is engedélyezzük a logó átszerkesztését. Sem maga a megrendelő, sem harmadik fél nem szerkesztheti, módosíthatja vagy változtathatja a logotípiát az engedélyünk nélkül.
Nem lehet a logotípiát duplikálni, azaz ugyanezt a designt más vagy akár csak részben más tartalommal – esetleg albrand-ként – felhasználni, vagyis további logó változatot készíteni belőle. Amennyiben ilyen elképzelésed / igényed volna, akkor kérjük, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot. Egyedi konstrukciót és ajánlatot fogunk adni rá!
Sem az egyedileg rendelt esküvő témájú logotípia sem azok design megoldásai, illetve a felhasználói jog nem ruházható át másra. Ha tehát el kívánod adni a brandet – szőröstől-bőröstől, logotípiástól –, akkor az új tulajdonos köteles felvenni velünk a kapcsolatot és új felhasználói szerződést kötni, amennyiben továbbra is használni kívánja a logót.
A logotípia rendelésével nem szerzel jogot a betűtípusok használatára. Mivel a logotípiák tervezéséhez használt betűtípusokat mi is „csak” licenceljük. Azaz nem rendelkezünk a tulajdonjogukkal, a típusonkénti licencek pedig eltérő felhasználói jogokat tartalmaznak. Egyik sem ad viszont lehetőséget a betű fájlok harmadik félnek történő átadására. Így ha szeretnéd a logotípiában alkalmazott betü(ke)t arculati elemként használni, akkor saját licencet kell vásárolnod azok használatához.
Miért jobb a logotípia?
Az instant logotípiák funkciójának vizsgálatakor, illetve a csajos divat témájú logotípia esetében is ez az első és talán a legfontosabb kérdés. Miért jobb egy logotípia, mint egy hagyományos / normál logó? A válasz, hogy nem feltétlenül jobb, illetve nem minden esetben. Biztosan van egy csomó olyan tevékenység illetve vállalkozás, amelynek logójában szükséges / érdemes belevinni valamilyen grafikai elemet. De nem is akarunk most a hagyományos logókról értekezni, ezért nézzük inkább csak a logotípiákat.
Miért is ne lehetne valakinek az az igénye, hogy a logója ne tartalmazzon semmilyen grafikai elemet? Egy kizárólag tipográfiát, vagyis szöveges / betűkön alapuló megoldásokat tartalmazó logó mindenképpen minimalistább a grafikus megoldást is tartalmazó logónál. Persze nagyon nehéz ezt így általánosságban megfogalmazni, mert egyetlen állítás sem tud maradéktalanul igaz lenni.
A logotípia grafikai értelemben egyszerűbb
Mondhatnánk, hogy egy logotípia minimalistább egy grafikus logónál, de ez nem feltétlenül igaz. Egy modern betűvel készített és valamilyen egészen leegyszerűsített motívumból álló logó, sokkel inkább minimál, egy script jellegű, azaz kézírásos betűn alapuló logotípiánál.
Nyilván azért választottuk ezt a két példát, mert így rögtön az is látszódik, hogy tényleg nem lehet egyértelmű és mindenre is vonatkozó állítást tenni. Inkább úgy lehetne ezt jól – vagy jobban – megfogalmazni, hogy egy logotípia jellemzően kevesebb és/vagy egyszerűbb vizuális eszközzel dolgozik, mint egy hagyományos logó. Azt pedig, hogy ezáltal feltűnőbb vagy visszafogottabb, gazdagabban illusztrált vagy kevésbé rajzos lesz a végeredmény, már minden esetben a konkrét logóval kapcsolatban kell megvizsgálni. Az instant logotípiák aktuális sorozatába megpróbáltunk minél többféle megoldást belevinni. Ennek tükrében érdemes a csajos divat témájú logotípia értékelése is.
Különleges betűtípusok
Nem lehet tehát egyértelműen kijelenteni, hogy a logotípia mindenképpen visszafogottabb vagy minimalistább lenne egy bármilyen rajzos logóhoz képest. Inkább talán úgy lehetne megfogalmazni, hogy ad egy árnnyalatnyival letisztultabb érzetet. Egyszerűen azáltal, hogy a néző így tényleg csak a feliratra és annak szöveges tartalmára fog koncentrálni. Ugyanakkor nem szabad ezt az eleganciával összekeverni, illetve nem is lehet úgy gondolkodni róla, hogy egy logotípia feltétlenül elegáns. Az instant logotípiák kínálatában bőven találtok olyat, aminek semmi köze az eleganciához.
Viszont pont ezek miatt is fontos, hogy meg tudjuk különböztetni a minimalista / letisztult megoldásokat, az üres, ötlettelen, kidolgozatlan látványtól. Attól, hogy egy márkanevet „csak úgy” felírunk egy betűvel, még nem lesz belőle logotípia. Mégiscsak kell bele valamilyen vizuális plusz – egy gondolat –, ami által egyedivé és látványossá válik. Azaz alkalmas lesz arra, hogy egy vállalkozás gondolatiságát, minőségét megjelenítse vagyis kommunikáljon a nézővel.
Egy-egy témához tökéletesen illő betűk
Az általános vizuális kultúra megszokásai alapján talán egyetérthetünk abban, hogy a fenti logotípiában alkalmazott betűtípusnak van egyfajta sportos jellege. Az már egy következő lépés, hogy képes-e valaki ezt a látványt absztrahálni és megérteni / belelátni, hogy a betű közepén látható üres sáv nem csupán egy öncélú választás. A tervezői koncepció az volt, hogy a snowbord által, a hóban hagyott nyomot, vagyis a maga után húzott csíkot, valahogyan megjelenítsük. A sok hasonló, középen vonallal készített betűtípus között ez pedig további a témához tökéletesen illő erényekkel is bír.
A sok lekerekített rajzolat, az egyes betűk végén megjelenő kis kunkorok, mind egy-egy „kifarolást” ábrázolnak. Míg más betűk, valamint a „ct” betűkapcsolat esetén az jelenik meg, amikor a deszkás egy ív után megáll, majd egy másik irányba folytatja az útját. Mindezek alapján annyit talán le lehet szűrni, hogy egy-egy különleges betűtípus alkalmas lehet arra, hogy egy adott témát egészen egzakt módon jelenítsen meg.
Első a tartalom
Nem lehet mindent csak vizuálisan megoldani, azaz nem elég kizárólag a látványra koncentrálni. Az ideális persze az, hogy ha a tartalom önmagában is kifejező, mert ahhoz lehet igazán organikusan kapcsolódó vizuális megjelenést tervezni. Részben ezért van az is, hogy a tulajdonnevek alapján készített self-brand logók jellemzően valamilyen betűrajzos / monogramos megoldással készülnek. Erről külön is szeretnénk majd írni még bővebben, mert az instant logotípiák sorozatának tervezésekor éppen ez volt az egyik indító gondolat.
Ha a fenti példánál maradunk, a perspektíva mint elnevezés és mint gondolat is megjelenik a logotípiában. Hiszen a snowboard által húzott nyom egyenletes szélességű, így nagyjából elképzelhető, hogy ez egy madártávlatból „látható” rajzolat. Másként megfogalmazva, ebben pont, hogy nincs perspektíva, vagyis éppen egy ellentétes állítással súlyozza magát a jelentést.
Hogyan lesz a tartalomból grafika?
„Tervezőként úgy gondolom, hogy az „a” betű majdnem teljes kört formázó, látványos nagy kunkora alkalmas arra, hogy az aurát, mint gondolatot megjelenítse, vizualizálja. Valamint a könyv önmagában is megtestesít egyfajta gondolatiságot, ha úgy tetszik, minden könyvnek megvan a saját, egyedi aurája. Nem gondolom, hogy bármilyen könyvet ábrázoló vagy a könyv vizuális megjelenésére utaló rajz, képes lenne jobban megjeleníteni az aura-könyv gondolat párost.”
Ehhez viszont mindenképpen szükséges, hogy maga a név, már önmagában is tartalmazzon egy a témához kapcsolódó alap tézist. Ez talán nem is lenne olyan nagy „elvárás” egy grafikus részéről. Vagyis, hogy egy bármilyen márkanév ne pusztán egy kifejezés, egy leírt szó legyen, hanem értelmes, valódi tartalom is álljon mögötte. A gyakorlat ugyanakkor mégis azt mutatja, hogy a cégeket alapító, márkaneveket kitaláló vállalkozók, jellemzően nem így gondolkodnak. 🙂 Ez persze nem kritika, csak megállapítás. 🙂
A külalak fontosabb mint a jelentés?
Az instant logotípiák alapötletét, illetve első sorozatának tervezését éppen ez a felismerős indukálta. Rengeteg olyan logótervezési projekttel kerestek meg bennünket, amelynél a márkanév egész egyszerűen semmiféle jelentéstartalommal nem bírt. Illetve, ha mégis, akkor az nagyon távól esett a gyakorlati tevékenységtől vagy annak milyenségétől. Így az ügyfél igénye egyáltalán nem az volt, hogy találjunk tartalmi és vizuális kapcsolatot és azt fordítsuk le a grafika nyelvére.
Sokkal inkább az a felállás, hogy adott egy cégnév és azt kellene valamilyen látványos módon megjeleníteni, ami alkalmazkodik az adott pillanat vizuális és kommunikációs trendjeihez. Sokan terveztetnek pl. új logót csak azért, mert a korábbi változat nem alkalmas a social mediaban való megjelenéshez. Mint ahogy azért is, mert a korábbi változat is a fenti igény szerint készült x évvel ezelőtt és azóta egyszerűen elavult. Így visszatértünk az eredeti kérdésünkhöz, hogy miért lehet jobb egy logotipia, mint egy hagyományos logó?
Logó vs logotípia
A válasz peddig ebből a szempontból az, hogy egy adott pillanatban készített – a tartalomhoz valójában nem kapcsolódó – vizuális megoldás, sokkal könnyebben és gyorsabban válik korszerűtlenné, mint egy szimpla felirat – akár csak a márványfarmer 🙂 Mivel a logotípia kevesebb vizuális elemmel bír, így kevésbé tartalmazza egy adott időszak hangulatát. Ezáltal nem fog rajta annyira az idő, nem jelenik meg benne egy jellegzetes hangulat.
Ez akár úgy is értelmezhető lenne, hogy ha egy kellően steril megjelenést találunk ki, akkor az azért lesz jó, mert NEM lesz trendi és így lassabban megy majd ki a divatból. Valójában viszont arról van szó, hogy a minőség egy trendeken átívelő fogalom. Ha valami rendesen meg van csinálva, akkor az nem fog elavulni és semmiképpen sem fog gagyivá válni csak azért, mert változik a divat. Bár ha úgy vesszük ez is jó nagy közhely 🙂 de épp ezért igaz!
Az instant logotípiák kínálatát tehát azért (is) hoztuk létre, hogy életképes és jó minőségű alternatívát kínáljunk. Azok számára, akik nem kívánnak a vállalkozásuk arculatával többet foglalkozni, mint amennyit feltétlenül szükséges. Ugyanakkor mégiscsak azt szeretnék, hogy a logójuk mutatós legyen, ahogy a csajos divat témájú logotípia esetében is.
Logotípiák különböző változatai
Az instant logotípiák kínálatának tervezése során próbáltuk figyelembe venni az általános trendeket, jó értelemben vett kommersz megoldásokat. Részben azért, hogy elkerüljük a tévutakat, részben pedig, hogy azért olyan nagyon távol se kerüljünk a közízléstől. Nem szerettünk volna túlzottan előremutató, az átlagostól nagyon markánsan eltérő ötletekkel előállni. Hiszen az instant logotípiák egyik fontos ismérve, hogy a lehető legtöbb ember tetszését legyenek képesek elnyerni. Legyen szó az adott márka tulajdonosáról és az ő potenciélis ügyfélköréről egyaránt. Reméljük, hogy így van ez a csajos divat témájú logotípia esetében is.
Mindezeket szem előtt tartva sokat keresgéltünk és kutattunk a világhálón fellelhető logotípiák, valamint a hasonló konstrukcióban elérhető „customizable” típusú termékek körében. Ennek során fel is fedeztünk néhány olyan „altípust”, amelyek a logotípiák között vissza-visszatérő megoldásokként, mondhatni trendekként jelennek meg. A logotípiákkal kapcsolatos kutatómunkáról és az azokból szerzett tapasztalatokról bővebben is olvashattok kapcsolódó blog bejegyzésünkben. Az Instant logotípiák című cikkünkben megpróbáltuk a lehető legalaposabban körbejárni a témát Gyűjtöttünk hozzá egy csomó képet és részletesen leírtuk a tapasztalatainkat. Olvassátok el! 🙂
További lehetőségek
A csajos divat témájú logotípia önmagában is rendelhető, de szeretnénk mutatni néhány további ötletet. Kreatív névjegykártya kollekciónkat már említettük, de szeretnénk a logotípiák szemszögből is megvilágítani. A kollekcióban főleg az adott témához / dizájn ötlethez illeszkedő kreatív kártyákat tettünk közzé. Természetesen van rá lehetőség, hogy ezeknél egyszerűbb kivitelezésű, hagyományosabb jellegű és alacsonyabb árú névjegyet vagy üzleti kártyát rendelj.
Nyomtatott anyagokhoz is
Továbbá nem kizátólag névjegyek, hanem a tevékenységedhez kapcsolódó bármilyen nyomtatott anyagok elkészítését szívesen vállaljuk. Természetesen ezek mindegyikénél egyégesen meg lehet jeleníteni a számodra készített logotípiát. Tudunk belőle készíteni pl. bélyegzőt, esetleg lézervágott feliratot, bár ez utóbbi nem kizárólag technikai kérdés. A nagyon vékony metszésű betűk alapvetően nem alkalmasak kivágásra, így ez bizonyos logók esetén okozhat problémát.
Lehet a logókat pólóra szitázni, hímeztetni, készülhet belőle arany fóliaprégelés vagy dombornyomás. Lehet őket alkalmazni digitális fehér-, arany- és ezüst nyomtatásra egyaránt. Blogunkban megtalálod a Névjegykártya készítés paraméterei című bejegyzést, amiben nagy alapossággal jártuk körbe a témát.
És digitális felületekre is
A logotípiák nem csak nyomtatott anyagokhoz, hanem digitális környezetben is felhasználhatók. A háttér nélküli változatot Te magad is rá tudod tenni pl. a fotós és videós social media posztjaidra. Szívesen készítünk belőle mozgó, animált változatot, amit fel tudsz használni a különböző felületek videós tartalom típusainál, pl. insta story, ötlet pin, stb.
Örömmel vállaljuk minden típusú megjelenésed grafikai tervezését és számos produkciós technológia gyártáselőkészítése feladatait!
Köszönjük a képeket: Unsplash
Instant logotípia rendelése
»» 25 000 Ft
egyedi szöveggel, a kínálatban megadott sablonok alapján, a termékismertetőben részletesen megadott paraméterekkel és lépések szerint.
Minden ettől eltérő kérés, ötlet, egyedi opció, stb. esetében, az igények pontos megadását követően, egyedi árajánlatot kalkulálunk.
»» kb. 5-7 munkanap (a megrendeléstől számítva)
Az instant logotípiák rendelése, a termékismertetőben részletesen megadott lépések szerint zajlik. Ennek része a tervezés előtti egyeztetés, valamint a tervek átküldése utáni ellenőrzés és visszajelzés, további módisítások és kérések megírása. Ezen folyamatok időtartama a megrendelőtől függ, így ezek nem számítanak bele a megadott vállalási időbe.
Árnövekedéssel nem járó választható opciók
»» egy vagy több féle (maximum három) színváltozat elkészítése
»» többféle nyelvi változat elkészítése
»» az eredeti témától eltérő tematika
»» más logotípia betűtípusai és/vagy elrendezése
Árnövekedéssel járó választható opciók
»» az adott logotípiház általunk kitalált fiktív márkanév használati jogának megvásárlása
»» egyedi animáció tervezése és készítése a logotípia alapján
További választható opciók
»» minden olyan egyedi kérést, amit a termékismertető nem tartalmaz, egyedi megbeszélés alapján árazunk be.
Rendelj tőlünk egyedi logotípiát és ha Kreatív névjegykollekciónkból kérsz hozzá névjegykártyát, akkor annak tervezési és gyártási díjaiból egyaránt 20% kedvezményt biztosítunk.
E logotípia bemutatásához készített prezentációs grafikákhoz, az unsplash.com letölthető képeit használtuk. KÖSZÖNJÜK!
https://unsplash.com/photos/PA4zOzlLTaI
https://unsplash.com/photos/xn9aMsBTi9o
https://unsplash.com/photos/udvwBEEq6T0
https://unsplash.com/photos/oTweoxMKdkA
https://unsplash.com/photos/hGTDevNu17c
https://unsplash.com/photos/wA1lKuphLvg
https://unsplash.com/photos/c7kxs1aA4v8
Reviews
There are no reviews yet.