Natúr névjegy vaknyomással – minden részletében különleges
A natúr névjegy vaknyomással készített változatai, a kivitelezés szempontjából elsőre talán kicsit egyszerűnek tűnhetnek. De sok apró részlet pontos tervezésére volt szükség, hogy minden ilyen klasszul összeálljon. Vaknyomással díszített névjegyből több is szerepel már a Kreatív névjegy kollekcióban.
De olyan ami kizárólag vakprégeléssel van nyomva, nincs több, ez az első ilyen darab. Ehez pedig szükség volt egy erre tökéletesen alkalmas papírféleségre, aminek legfontosabb attribútuma a vastagsága. Ugyanakkor pont ez a tulajdonsága zárja ki a digitális nyomtatás lehetőségét, tehát ha akartam volna, sem lehetett volna rányomtatni.
De ha valaki számára épp a teljesen minimalista, natúr megjelenése lenne kicsit „kevés” és szeretne rá valamilyen díszítést, akkor erre is találtam megoldást. Több különböző technikát és ötletet is kipróbáltam, amelyekkel látványos és stílusos módon díszíthetem a kártyát. De a legjobb darabok, a kávéval való festések illetve nyomatok voltak. Mert amit a kártyán látsz, nem festék, sem kréta vagy akvarell, simán csak egy jó feketével készítettem. Ami ráadásul annyira egyszerű, hogy elkészítheted akár te magad is. Így nem csak, hogy minden darab egyedi lesz, de ráadásul általad elkészítve.
Olyan mint az egy színnel történő nyomtatás
A natúr névjegy vaknyomással készített darabjain, csak ez az egy nyomat – a vakprégelés – szerepel. Így ha szigorúan csak nyomdai szempontból nézem, akkor ez egy szín nyomtatásnak számít. Még akkor is, ha ezesetben az az egy szín, még csak nem is szín, hiszen a vaknyomás során nem használunk színt.
Kreatív névjegy kollekciómban nem számítanak különlegességnek az egy színű nyomatokkal készülő kártyák. A legtöbbször egy szín fekete szöveg nyomtatással szoktam tervezni. De a digitális direktszín nyomtatás adta technológiák, lehetővé teszik a fehér, valamint ezüst és arany színekkel történő, szintén egy szín nyomtatást.
Egy szín nyomtatás – nálam ez elég gyakori
Kreatív névjegy kollekcióm tervezése során fehér, arany és ezüst színű digitális nyomtatást is alkalmaztam – sokféle különböző papíron. De a Névjegykártya készítés paraméterei című bejegyzésben felsoroltam mindegyiket. Röviden írtam azok gyakorlati alkalmazásáról és néhány képpel is illusztráltam – érdemes elolvasni.
Egy szín fehér
A digitális fehérnyomtatás viszonylag új technológiának számít, illetve annyira azért mégsem. De csak néhány éve még, hogy elfogadható minőségben tudják csinálni. Ezért ezen felbuzdulva én is egyre többször alkalmazom. A digitális arany és ezüst nyomtatás paraméterei nagyon hasonlók, árban és technológiai értelemben is szinte egyformák. Esztétikailag viszont már jóval differenciáltabb ez a két szín. Mert amíg a fehér szinte bármilyen alapon jól mutat, addig az ezüst és az arany nyilván nem.
Egy szín fekete
Az egy szín fekete nyomtatás viszont – amellett, hogy ez az egyik mániám 🙂 – 100% üzembiztosan alkalmazható, igazán nagyon sokrétűen. Bármilyen fehér papíron tökéletesen mutat, a teljesen sima vagy enyhén sprőd / natúr felületű papírokon, mint amilyen pl. a Négyzetes névjegy szines hátoldallal. A színes névjegy vaknyomással díszített változatánál is ilyen papírféleséget használtam, csak színeset. De az erősen barázdált felületű, különböző mintájú textúrált felületű papírokon is, mint a Fekete-fehér névjegy kétféle papírból készített változatainál.
A Heidi papír egyik jellegzetessége ez az erősen textúrált felület, ami már önmagában is látványos. Az egy szín fekete minimál tipó pedig hagyja érvényesülni ezt a különleges papír felületet.
De még az olyan brutál élénk színű és extra vastag papír is tökéletesen kompatibilis a fekete nyomtatással, mint amilyet a Narancs névjegy textúrált vaknyomással készített változatánál használtam. Továbbá stílusos választás az erősen struktúrált és rusztikus hatású papírok esetében, mint amilyen a Hat színből ragasztott öko-névjegy esetében a Heidi. Vagy éppen az aranyosan csillogó felületű, pasztell púder színű Curious Metallics, a Hatféle papírból ragasztott pink névjegy egyedi darabjainál.
Natúr névjegy vaknyomással készítve
A natúr névjegy vaknyomással készített kártya sorozatában a legizgalmasabb elem persze maga a vaknyomás. A Névjegykártya készítés paraméterei című bejegyzésben részletesen is leírtam a vaknyomással, az ahoz szükséges grafikai előkészítéssel és az egyedi klisével kapcsolatos tudnivalókat, de ezért szeretnék általánosságban is elmondani néhány érdekességet.
Vaknyomás = vakprégelés
Ez a vaknyomás amiről beszélünk, valójában vakprégelés, merthogy technológiai értelemben ez tulajdonképpen prégelés. De mivel látványát és végeredményét tekintve ez pont ugyanolyan, mint a letterpress nyomtatás során gyakran alkalmazott vaknyomás, ezért hívhatjuk ezt is annak. De azt is jelenti, hogy nem egy nyomtatott részlet van még pluszban prégelve. Hanem a papír egy üres, tehát nyomatlan felülete, így a pozíciót vakon kell eltalálni, nincs hozzá tájékozódási pont.
Ami még fontos technológiai részlet a vakprégeléssel kapcsolatban, hogy ez csak a nyomott felület irányából présel bele az alapanyagba. Vagyis a nyomat tükörfordított képe nem rajzolódik át a papír hátoldalára – megfelelő anyagvastagság mellett persze. De a natúr névjegy vaknyomással készített darabjaihoz éppen ezért választottam ezt a speciális, kifejezetten ilyen eljáráshoz kialakított papírt.
A vaknyomás illetve prégelés során…
…alapvetően nem használunk színt, hiszen csak belepréselünk a papír anyagába. Így valójában nem is a nyomtatott felületet érzékeljük, hanem a körülötte lévő, domborodó részeket, ahogy azok árnyékot vetnek a mélyebben fekvő síkra. Ebből következik a vaknyomás egyik jellegzetessége – ami miatt nagy rajongója vagyok –, hogy a legjobban ún. surlófényben látszódik, vagyis amikor oldalról esik rá a fény.
A jobb oldalon síkban fekvő névjegyet nagyjából derékszögben éri a nap, így azon szépen megjelink a prégelt részek „kivasalt” felülete. A papír természetes, natúr textúrája simává változik, így nem csak két szint alakul ki a kártyán, hanem két eltérő felület is. A bal oldali álló kártyánál viszont még a papír felületi egyenetlenségei is árnyékot vetnek. Nembeszélve magáról a vaknyomatról, ami meg konkrétan olyan, mint ha bele lenne vésve. Sokkal mélyebbnek tűnik a nyomat, pedig a valóságban a karton vastagsága sem éri el az egy milimétert.
Azért szeretem nagyon a vaknyomást, mert úgy gondolom, hogy érdemes kicsit kevésbé direkt megoldásokat alkalmazni. Az embereket érdekelni fogja, alaposan megnézik, próbálják majd megérteni és kikódolni a látványt. Így sokkal inkább felkelthetjük az érdeklődésüket és ők is jobban fognak ránk emlékezni.
A vaknyomás különlegességei
Bárhonnan is nézem – akár az eljárást, akár a kártyákat 🙂 – mindenképpen egy nem mindennapi látványt nyújt. Annak ellenére, hogy nem használunk színt, bizonyos értelemben mégis „megszínezi” a papírt. Ha az árnyékolt részek nem annyira kontrasztosan feketék, akkor akár úgy is tűnhet, mint ha egy árnyalattal sötétebb színnel lenne megnyomva.
Az egyik maga a nyomott felület, ami csak egy árnyalattal tűnik sötétebbnek. A másik viszont az erősebben árnyékolt részek, ami a változó vonalvastagságú betűnek köszönhetően, a vastagodó részleteknél, szinte fekete felülnyomásnak tűnik. Később írok még a tipográfiai tervezésről is, ahol ez a jelenség szintén előkerül majd.
Imádom a vaknyomást
Egy ideje kísérletezem már a vakprégeléssel és több különböző munkánál is volt alkalmam kipróbálni. Nem csak névjegyeknél hanem esküvői meghívóknál is. De ennek ellenére is úgy érzem, hogy még mindig sokkal kevesebbet tudok róla, mint amennyit már tényleg tudok, mert kipróbáltam, megcsináltam.
A Spring Romance Bevel Luxury meghívó kollekciónál csodaszép cotton papírt használtunk, szintén vaknyomás és egy szín fekete szövegnyomtatás kombinációjával. A Golden Blossoms White Innocence meghívónál sokkal vékonyabb papírból készítettünk vaknyomásos boríték bélést, ezt is érdemes megnézni. Kicsit erősebb színű, rusztikus felületű papírokon is kipróbáltuk a Botanique Sense estében, aminek textúrált felületét meglepő, de kivasalta a vaknyomás. De ugyanilyen vaknyomásos technológiával nem csak meghívókat, hanem névjegykártyákat és más üzleti anyagokat is készítettünk már. Ezekről céges oldalunkon találsz bővebb infót és sok képet.
Persze ez így már nem is vaknyomat, hiszen pont ráprégeltünk a grafikára 🙂
Utolsó gondolatok a vaknyomásról
A natúr névjegy vaknyomással készített kártyái mindenképpen különlegességnek számítanak a kínálatomban. Ahogy korábban utaltam már rá, bizonyos szempontból ez a megoldás rendhagyónak számít. Részben azért, mert nincs rajta digitális nyomat, azaz nem lehet biztosan jól látszódó fekete szövegnyomtatással megjeleníteni az adatokat. Részben pedig azért, mert a vaknyomat önmagában is egy kevésbé jól látszódó megoldás. Ezért is szoktam ezt inkább csak díszítő motívumként alkalmazni és csak egész ritkán szövegként. Részben pedig azért, mert vaknyomásos technológiához képest kisebb betűmérettel terveztem. Ugyanakkor olyan betűtípussal, ami lehetővé teszi ezt a kisebb fokozatot, az olvashatóság romlása nélkül.
Hogy jobban érthető legyen ez az összefüggő kérdéskör amit feszegetni próbálok, érdemes elolvasni a Színes névjegy vaknyomással készített kártyáiról szóló termékleírást. Amelynél szintén vaknyomással készítettük a logót, illetve annak csak egy kiemelt részét. Viszont minden más adatot digitális nyomtatással csináltunk. Mindez pedig azért érdekes, mert ebben az esetben nincs meg ez a lehetőség. Így ha szeretnéd a vaknyomásnál erősebben látható eljárással megjeleníteni az általad elképzelt tartalmat, akkor további speckó megoldásokra lesz szükség.
Csak analóg eljárásokkal nyomható
Mivel ez a papír csak prégeléssel nyomtatható – erről majd még írok néhány sort – így a további adatok nyomása is csak valamilyen eltérő színű fólianyomással lehetséges. (Nyilván nem csak fóliaprégeléssel, hanem ofszet- illetve szitanyomással esetleg letterpress technikával is nyomtatható a papír. Viszont ha már a nevet vaknyomással készítjük, akkor értelemszerűen az a legpraktikusabb, ha a további részeket is prégeléssel készítjük. Mert az biztosan egy extra árnövelő megoldás lenne, hogy ha valamilyen további nyomtatási technológia miatt, még el is kellene vinni a félkész névjegyeket valahová.)
Az viszont vagány és esztétikus kivitelezés lenne, hogy ha a nevet – akár nagyobb méretben kiemelve – vaknyomással, míg a további adatokat – nyilván kisebb betűmérettel – fekete, szürke, barna, vagy akár arany, bronz fóliával prégelnénk. Bár ez is plusz költséget jelentene, hiszen külön klisét és gépindítást igényel. Cserébe sokkal gazdagabb látványt és maximálisan jól olvasható tartalmat kapnánk cserébe.
De megoldást jelenthetne akár az is, hogy a céges bélyegzők mintájára, készítenénk egy pecsétet csak az adatokkal. Ezt aztán rá lehetne nyomni a névjegyre, technológiailag akár a prégelés előtt vagy után is. Egy ilyen kivitelezés stílusban is jól illene, az egyébként is natúr hangulatú kártyához.
De azért van még néhány további lehetőség
A Simple Amazing Stamped meghívót egy szín fekete nyomtatással készítjük és egyedi pecsétgrafikával díszítjük, ami így – mintegy logóként – a borítékra is rákerülhet. Bár a színe hasonló, de ez egy prémium kraft kartonra készült, azonban nem hiszem, hogy a Wild papírnál bármi probléma adódna ebből.
Összegezve tehát arról van szó, hogy a natúr névjegy vaknyomással készített alap változata, önmagában is teljesértékű. De ha valaki esetleg ódzkodna attól, hogy a kisebb méretű szövegeket is ezzel a technológiával jelenítse meg, vagy lényegesen több információt szeretne feltöntetni, akkor ennek megoldására számos lehetőség kínálkozik.
Prégelés egyedi klisével
A képekből nyilván egyértelmű, hogy a natúr névjegy vaknyomással készített változatát, a Te neveddel egyedileg készítjük. Ehez pedig nyilván szükség van egy egyedi prégelő klisére. Magáról a prégelésről és az egyedi kliséhez szükséges grafikai előkészítésről részletesebb leírtást találsz a Névjegykártya készítés paraméterei című bejegyzésben. A lényeg röviden csak annyi, hogy e névjegykártya rendelése esetén, a tartalom prégeléshez egyedi klisé gyártására van szükség.
Abban az esetben, ha az egyedi névfeliratod és az abból készített kliséd mérete nagyjából megegyezik a mintákon láthatóval, akkor ennek nem lesz plusz költsége. Ettól jelentősen eltérő logó esetében egyedi árat fogok kalkulálni. A prégelő klisé elkészítésének egyszeri költsége van és a szerszám a Tiéd. Így ha később további névjegyekhez, vagy bármilyen más nyomtatott anyaghoz szeretnéd használni, akkor már nem kell mégegyszer elkészíttetni. Feltéve persze, hogy nem változik a mérete, esetleg a tartalma.
Már ejtettem pár szót a tipográfiáról
A natúr névjegy vaknyomással készített verziójánál a szokásostól eltérő tipográfiai tervezésre volt szükség. A vaknyomásról szóló bekezdésben elég részletesen írtam arról, hogy mivel nem színnel nyomtatjuk ezt a névjegyet, így a tipográfiát ennek megfelelően kell kialakítani. De nem kizárólag technológiai szükségszerűségeket, sőt elsősorban inkább esztétikai szempontokat vettem figyelembe a tervezésénél.
Először is választottam egy különleges betűtípust. A Bagerich elsőre olyan volt számomra, mint ha egy korabeli, kézzel festett Omnia címsort láttam volna egy édességbolt cégtábláján. Aztán alaposan átnéztem és valami egészen különleges karakterrajzolatai vannak. Összhatásában egy picit retró, de néhány betű kifejezetten elegáns art deco-s stílusjegyeket visel magán. Közben más betűk esetében a már említett címfestéses stílus, az ecsetvonások jellegzetes jegyei figyelhetők meg. Van néhány elképesztően izgalmas és egyedi ligatúra és alternate character, amelyek egyébként is a gyengém.
A Fekete-fehér névjegy kétféle papírból készített változatainál is egy hasonlóan stílusos, de alapvetően modernebb tipográfiai megközelítést alkalmaztam. Szintén ajánlom még megtekintésre a La Sposa kávézó részére tervezett és készített névjegykártyát.
Natúr névjegy vaknyomással – különleges papíron
Minden névjegykártya gyártástervezése közben nagyon szoktam figyelni a papírválasztásra, nem volt ez másként a natúr névjegy vaknyomással készített változatainál sem. Annyira, hogy maga a papír adta a tervezési ötletet is, bár először azért megpróbáltunk nyomtatni rá. 450 gr-os vastagsága miatt ugyan eleve lehetetlennek tűnt, de az egyik nyomda speciális gépe azért megért egy próbát. Sajnos azonban nem sikerült, a lapadagoló fel sem tudta venni az ívet.
Ami persze nem meglepő, tekintve, hogy nem csak magas gr súly értéke, hanem volumenizált jellege miatt kifejezetten vastag, még a hasonló felülettömegű papírokkal összehasonlítva is. Ráadásul nem csak vastag és nehéz, de kifejezetten merev tartású papírféleségről van szó. Hasonló ellenállást a speciálisan dobozok készítésére fejlesztett, prémium kraft kartonok esetében tapasztaltam csak korábban. Azokat kifejezetten úgy készítik, hogy dobozzá hajtogatva megtartsa majd a formáját és ne hajoljanak meg az oldalak. (Nyilván azokat sem lehet digitálisan nyomtatni)
Tényleg nem mindennapi
A Wild papírcsaládot kifejezetten foilpress és letterpress technológiákhoz fejlesztették. Bár kapható belőle 150 gr-os papírváltozat, amiből egyébként készítettem már korábban gyönyörű, bélelt borítékokat. Valamint létezik belőle 300 gr-os kiszerelés is, ami elvileg alkalmassá tenné, hogy digitálisan nyomtassunk rá. Azonban ezt sajnos még a nemzetközi háttérrel rendelkező hazai kereskedő anyacége sem forgalmazza, így csak közvetlenül a gyárból lehetne rendelni, óriási mennyiségben. A natúr névjegy vaknyomással készített változatát a már említett 450 gr-os kartonból készítettem. Ezen kívül pedig 600 és 850 gr-os változatban rendelhető még.
További különlegessége, hogy 35%-ban gyapotot tartalmaz, ennek is köszönheti különleges vastagságát. Ami a digitális nyomtatás tekintetében problémának bizonyult ugyan, de én minden ilyen akadályra lehetőségként tekintek. Ebben az esetben is az volt a következő gondolatom, hogy akkor készítek majd belőle névjegykártyát prégeléssel. Az pedig már csak a tervezés során alakult ki, hogy végülis vaknyomás lett belőle.
Terveim között szerepel, hogy a további elérhető szín- és vastagsági változataiból is készítek majd névjegyet, esetleg mást is. Mert az eddigi tapasztalataim ezzel a papírral, maximálisan pozitívak, így már alig várom, hogy valaki rendeljen belőle.
Speciális, kézzel végzett munkafolyamatok
A natúr névjegy vaknyomással készített sorozatát, alapvetően két változatban készítettem. A teljesen alap, csak vaknyomással készült verzió mellett, készítettem néhány kézzel festett változatot is. A Névjegykártya készítés paraméterei című bejegyzésben, a lehető legrészletesebben próbáltam írni az alkalmazott technológiákról. Ezen belül is külön fejezetben szerepelnek a Speciális, kézzel végzett munkafolyamatok amely főként ragasztási megoldásokat tartalmaz – érdemes átfutni.
Viszont ebben a konkrét esertben nem is tudom, hogy merjem-e belesorolni ebbe a kategóriába, a névjegy kézi festéséhez alkalmazott eljárásokat. Mert bár valóban handmade módszerekről van szó, de semmilyen különleges szaktudást vagy akár csak extra kézügyességet igénylő dolog nincs közöttük. Kis túlzással akár azt is mondhatnám, hogy ez egészet csak úgy „játszásiból” csináltam. Nem kell hozzá semmi más csak néhány edény – pohár, tényér, kávéscsésze –, egy csésze kávé és egy kis idő amit rászánsz.
Nem akarok rébuszokban beszélni, hanem inkább megmutatom a konkrét képeket és írok hozzájuk néhány megjegyzést, így mindenki számára világos lesz, hogymiről is van szó. Az alapvetés tehát, hogy főztem egy csésze kávét és különböző módszerekkel, a natúr névjegy különböző részeit belemártottam, rányomtam, stb.
Kávéval festett névjegy ötletek
Az első grafikai ötlet ami szerintem bárkinek az eszébe jut a kávéval – vagy akár borral – kapcsolatban, hogy egy kávéscsésze alja nyomot hagy bármilyen papíron amire ráteszik. Ezt a megoldást alkalmazva, egy kisebb pohár peremét kávéba mártottam és teljesen véletlenszerűen rányomkodtam a névjegy hátoldalára.
Kipróbáltam egy olyat is, hogy a kávét egy lapostányérba töltöttem, de csak egészen keveset, hogy ne legyen mály. Éppen csak annyira, hogy ha a névjegyet háttal belefektetetm, akkor a kártya elejéig már ne érjen fel. Vagyis csak a kártya hátoldalát és egy picit az élét érje a kávé.
Egy kicsit talán világos lett
Az is lehet, hogy túl „lájtos” kávét füztem és valami jó erős espressoval – aminek sötétebb a színe – látványosabb lett volna. Így viszont az történt, hogy éppen csak egy árnyalatnyi plusz színt adott hozzá a papírhoz. Ami még akkor is alig-alig látszik, ha a két oldalt egymás mellé teszem. Közben viszont a nedvesség egy picit „meghúzta” a papírt és az egyébként szög egyenes kártyák kicsit homorúak lettek. Az erről a jelenségről – oldalnézetből – készült képet már mutattam korábban, amikor a papír vastagságáról volt szó.
Tehát ez a megoldés kicsit kevésbé bizonyult sikeresnek / látványosnak. Ezért azután picit magsabbra töltöttem a kávé szintet és körben minden oldalát belemártottam néhány másodpercre. Ettől egy szabálytalan belső keret alakult ki, ami szintén minden kártyán eltérő.
A keret vastagságát szabályozhatjuk azzal, hogy milyen mélyre mártjuk a kártyát a kávéba. Továbbá variálhatjuk is, hogy nem az összes oldalát, csak mondjuk alul-fölül, illetve a két oldalát festjük.
Kör és egyenes nyomatok váltakozása és/vagy kombinációja
A következő sorozatot ismét a környomatokkal készítettem, de ezúttal a névjegykártya előoldalát díszítettem. Így már talán az is értehtőbbé válik, hogy azért terveztem a tipográfiát viszonylag kicsi felületre, hogy maradjon hely a nyomatoknak.
Már néhány darab esetében is látszik, hogy tényleg nincs két egyforma. Lehet trükközni azzal, hogy tovább hagyjuk rajta a csészét, sőt akár egy picit meg is lehet nyomni, hátha egy minimális dombor nyomatot is hagy a karima.
Végül az abszolute kedvencem, amikor egymás után több lépésben, eltérő kávé mennyiségbe állítottam bele a kártyákat. Ettől egyfajta „ombre” hatás alakult ki, illetve olyan, mint a folyómeder, ahogy egyre apad benne a víz.
Jó munkához…
A következő talán az egyetlen eljárás, aminél tényleg szükség van némi odafigyelésre. Egyrészt óvatsonak kell lenni, hogy ne tartsuk hosszú ideig a kávéban a kártyát, mert akkor lényegében elázik. Másrészt a különböző kávé-szintek között érdemes egy picit száradni hagyni, mert így szebb lesz a mintázat. Célszerű kikészíteni hozzá valamilyen emelvényt, amire rá lehet tenni a kártyákat. Így mire a teljes sorozat végére ér az ember, az első darabok már megszáradtak és jöhet a második forduló.
Nyilván érdemes azt is már az elején kitalálni, hogy hány szintet / csíkot akarunk belerakni. Illetve, hogy az egyes csíkok között milyen távolságok legyenek. Egyenlő távolságra legyenek egymástól, vagy a teteje / alja felé egymáshoz közelebb eső, esetleg teljesen össze-vissza. Amit én már nem próbáltam ki, hogy különböző erősségű főzetekkel talán eltérő árnyalatokat is bele lehet vinni. Bár ennél a több szintes megoldásnál, az alsó szint lesz mindig a legsötétebb – hiszen az a rész többször is beleér a kávéba – és fölfelé világosodik. De ha ezt a folyamatot megbolondítjuk a különböző színű kávékkal, akkor valószínűleg még változatosabb képet érhetünk el.
És még néhány ötlet
Említettem mára natúr névjegy vaknyomással készített változatainak leírásában, hogy a vaknyomaton kívül, akár további információ is felvihető pl. egy hagyományos pecséttel. Ugyanez vonatkozik a grafikára is – szintén kávével készítve. Arra gondolok, hogy készíthetünk olyan pecsétet, amin valamilyen díszítő motívum szerepel. És ha ez nem egy automata – céges – bélyegző, hanem egy hagyományos fanyeles pecsét, akkor azt nem csak tintával, hanem akár kávével is festékezhetjük.
De az is eszembe jutott, hogy bele lehetne tenni egy köteg névjegyet egy darált kávés edénybe és benne hagyni egy kis időre, hátha a papír átveszi az illatát. Majd ezt is kipróbálom és ha sikerül, akkor készítek róla fotót 🙂
Egyedi rendelési lehetőségek a natúr névjegy vaknyomással készített változatainál
A vaknyomás méretével, tartalmával és dizájnjával kapcsolatban írtam már néhány ötletet. Az előző bekezdésben pedig még annál is több példát mutattam a névjegyek festésével és díszítésével kapcsolatban. Ezért ezeket is nem is részletezném tovább, mert nagyjából a végtelenségig lehetne sorolni az ötleteket.
A natúr névjegy vaknyomással készített kártyáinál, az egyik legfontosabb alapelem maga a papír. Ezért pont a karton egyedi igények alapján történő módosítását, mindenképpen szakmai alapokra kell helyezni. De főként a kártya készítéséhez alkalmazni kívánt eljárásokat kell figyelembe venni és azok kombinációja alapján kiválasztani a megfelelő alapanyagot.
Az egyedi papírválasztással kapcsolatosan, több érdekes cikket is találsz blogunkban. Bár maguk a bejegyzések esküvői meghívó témakörben születtek, az azokban részletezett papírok, bármi másra is használhatók. A Milyen papírra nyomtasd az esküvői meghívót című írásban egy általánosabb megközelítést találsz. De a Színes meghívó kartonok már kifejezetten a hasonló ötletekhez (is) alkalmazható papírokról szólnak.
Készíthetjük kézi festéssel is
A Névjegykártya készítés paraméterei című bejegyzésben a különböző névjegyeknél alkalmazott kézi technológiát felsoroltam. A natúr névjegy vaknyomással készített változatainál, nem csak kávéval faló festési megoldásokat, illetve pecsételést lehet alkalmazni. Esküvői meghívós kínálatunkban, elég sok kézzel festett anyagot készítettem már korábban, amelyek mind adaptálhatók névjegyre is
Nem csak névjegyeknél, hanem esküvői meghívóknál is sok kézműves megoldást szoktam alkalmazni.
A kézzel festett esküvői meghívók teljes választékát itt találod. Egyedi megrendelésre készülő, kézi festéssel díszített díszborítékokról olvashatsz ezen a linken. Valamint egy kiállításra készített, teljes esküvői kiegészítő csomag darabjait nézheted meg itt.
Ezekre a kézi munkafázisokra viszont nem tudtam egyetlen gyűjtőszót találni, legalábbis nem olyat, ami mindet lefedné. Ezért egy képekkel és példákkal illusztrált felsorolást készítettem, hogy megmutassam azokat a handmade trükköket, amiket már kifejlesztettem. Valamint folyamatosan ötletelek és próbálok ki újabb és újabb megoldásokat. Amelyek beválnak, azok előbb-utóbb megjelennek majd egy új névjegykártya tervben, amelyek pedig nem sikerülnek, azok helyett keresek majd másokat.
Remélem a leírásból jól látszik, hogy az egész koncepciót úgy találtam ki, hogy annak minél több eleme szabadon variálható legyen. Érdemes a Kreatív névjegy kollekció teljes kínálatát átböngészni és az abban taláható számos további ötletből inspirálódni! A kollekcióban található ötletek viszonylag szabadon kombinálhatók, de ha egyedi elképzelésed támad, kérj inkább konzultációt!
A fotózáshoz a gyönyörű kézműves csészét és tányért az egybögreteát biztosította. Köszönjük!
A fotózáshoz Szakács Nikitől kaptam gyönyörű anyagokat, Köszönöm!
Munkadíjak
»» Grafikai alapdíj: 5000 Ft
»» Nyomdai előkészítés díja: 5000 Ft
Gyártási árak
»» Alapcsomag: papír + egyedi prégelő klisé + vaknyomás: 44000 Ft = 100 db
»» További csomagok: papír + nyomtatás: 16000 Ft = 100 db
»» Munkadíj összesen: 10000 Ft
»» 100 db-os csomag összesen: 44000 Ft
»» db ár: 440 Ft
»» 200 db-os csomag összesen: 60000 Ft
»» db ár: 300 Ft
Tájolás: álló vagy fekvő változatban egyaránt készíthető
Méret / formátum: a névjegy kollekcióban található bármelyik már használt méret választható, vagy akár egyedi méret is kérhető.
Kávéval történő díszítés: opcionálisan kérhető
Kézi festés: az Egyedi rendelési lehetőségek között felsorolt kézi festéses megoldások választhatók.
Egyedi tipográfiával készített névfelirat / self brand logó tervezése
Reviews
There are no reviews yet.