Mi is az a fűszer témájú logotípia egyáltalán?
A fűszer témájú logotípia lényegében egy általunk már előre megtervezett logóterv. Maga a logotípia úgy általában, a logók egy olyan típusa, amely teljes egészében – de legalábbis nagyobb részt – tipográfiai megoldásokon alapul. Nem tartalmaz grafikát, illetve az esetleges „grafikus” motívumok is valamilyen betű alapú ötletből jönnek létre. Tehát nem egy klasszikus értelemben vett logó, hanem logotípia.
Az instant megfogalmazás pedig ezesetben azt jelenti, hogy nem egy személyreszabott, egyedi tervezési folyamat során létrejött logóról van szó. Hanem „csak” egy általunk kitalált témakörben, fiktív cégnévvel készített logó dizájn. Kicserélheted benne a márkanevet és a tevékenységre utaló további sorokat és/vagy kérheted bármilyen színben és további opciókkal. Vagyis az általunk készített alapötletet, saját igényeid szerint módosíthatod – bizonyos keretek között – így kialakítva a saját logotípiádat.
Nem egy leolcsósított megoldás
Azt azonban máris szögezzük le, hogy mindez nem valamilyen olcsóbb/egyszerűbb megoldása a logótervezésnek. Vagyis nem arról van szó, hogy lebutítottuk a logót és mivel nem kell hozzá grafikát csinálni, ezért olcsóbban adjuk. Nem azért nem csinálunk grafikát hozzá, mert lusták vagyunk, illetve így szeretnénk spórolni. Hanem azért, mert mindez egy tudatos tervezői / megrendelői koncepció része. Így tehát a fűszer témájú logotípia sem valamiféle leegyszerűsített és leolcsósított változata egy „rendes” logónak. Csupán egy, a szokásostól némileg eltérő vizuális eszköztárral történő alternatív eredménye a logótervezésnek.
Ha megtetszik valamelyik terv a Logotípiák kínálatából, akkor elkészítjük neked ugyanazzal a dizájnnal, az általad megálmodott márkanevet illetve selfbrand feliratot. Így a klasszikus logótervezés folyamatával ellentétben, nem szükséges briefet írnod és a teljes folyamatot végig kísérned, instruálnod. Épp emiatt az instant logotípiák elkészítésének átfutási ideje is rövidebb és az ára is alacsonyabb. Annyi benne a kompromisszum, hogy ez nem lesz egy 100%-ban személyre szabott és egyedi megoldás. Erről majd részletesebben is írunk még a fűszer témájú logotípia bemutatása során.
A fűszer témájú logotípia rendelésének folyamata
Az instant logotípiák kínálatában általunk kitalált, fiktív márkaneveket használtunk. Kizárólag arra szolgálnak, hogy egy-egy témakört és a hozzá választott betűtípusokat összekapcsoljuk. Valamint az adott terv – ezesetben a webes témájú logotípia – kontextusba kerüljön és ezáltal kifejezőbbé váljon. Tehát alapvetően nem a márkaneveket áruljuk, hanem elsősorban a vizuális ötleteket. Ugyanakkor az egyedi rendelések során, bármilyen elnevezés kérhető, így akár az is, amit a design ötletekhez használtunk. Mindezek alapján a választott logotípia minden – tartalmi és vizuális – eleme szabadon módosítható, illetve akár több terv elemei is kombinálhatók.
Ennek megfelelően – bár az elemek felhasználhatók –, ezt a felhasználói jogot, minden megrendelőnknek biztosítjuk. Ezért ha a rendelésed során szeretnéd valamelyik elnevezést is megvásárolni, akkor részünkről ennek nincs akadálya, de van plusz költsége. Azt ugyanakkor nem tudjuk garantálni, hogy akár egy korábbi, akkor egy majdani hasonló rendelés során nem teszi meg valaki ugyanezt. A nevek használatára tehát nem tudunk sem felhasználói jogot, sem tiltást adni. Ha később úgy döntessz akkor levédetheted, de ennek van egy jogi procedúrája, ami dárga és hosszadalmas.
A márkanév kitalálásában is szívesen segítünk
Volt már korábban a megbízásaink között kifejezetten brand név kitalálására azaz márkanév alkotásra vonatkozó munkánk. Egy induló családi borászat részére kértek tőlünk ötleteket és terveket, amelyet a csatolt dokumentumban prezentáltunk. Szerintünk klassz megbízás volt és tök jó neveket találtunk ki, érdemes a prezit elolvasni. Végül úgy alakult, hogy self-brand lett belőle és az elnevezést a borász keresztnevéből alakítottuk ki. Egyedi logotípiát is terveztünk hozzá, de ez a projekt aztán sajnos megállt félúton, így ez nem egy végleges változat, csak terv.
A rendelés menete – előkészületek
1. Első lépésként válaszd ki a neked tetsző design-t az instant logotípiák kínálatából. A Logotípiák termékkategóriába 46 ötletet töltünk fel kezdésnek, amit a későbbiek során folyamatosan bővítünk majd.
2. Azután add meg a saját szövegedet, vagyis a logotípiának szánt brand nevet vagy a saját neved, hogy ha self-brand logót szeretnél.
3. Szeretnénk kérni egy pár mondatos briefet is, amiben röviden vázolod, hogy mi az elképzelésed a logotípiával kapcsolatban. Nyilván nem könnyű írásban „elmesélni”, hogy mit látsz magad előtt a képzeletedben. Ugyanakkor mégis érdemes és szükséges valamiképpen megfogalmazni, hogy mit szeretnél. Így már az első verzió elkészítése előtt lesz lehetőségünk erre reflektálni. Mert ha valami nagyon más elképzelés sejlene fel a választott logotípia designhoz képest, akkor még ez első változat elkészítse előtt van lehetőségünk erről egyeztetni. Akár más utat választani, hogy ha az célravezetőbbnek tűnik.
Fontos, hogy pontos legyen
Azért fontos részlet ez, mert a fűszer témájú logotípia szolgáltatás árát kifejezetten erre az ügymenetre vonatkozóan – igazán alacsony szinten – határoztuk meg. Ami viszont épp ezért sem bírja el, hogy felesleges köröket fussunk, különböző változatokat készítsünk vagy további javítási/módosítási köröket vállaljunk. Mert nyilván ezek mindegyikére is van lehetőség, csak nem az instant logotípiák rendelési paramétereivel.
Ha tehát az előzetes egyeztetések vagy a terv elkészülte után derül ez ki, vagy alakul így, akkor át kell váltanunk egy másik konstrukcióra. Ebben a fázisban viszont van rá lehetőség, hogy minden részletet megadj az elképzeléseiddel kapcsolatban. Így ha pl. a szolgáltatásodat leíró tag-line szedéséhez, egy másik logotípiában használt betűtípus neked jobban tetszik, akkor kérd azt bátran!
Az első terv és az esetleges javítások
4. A briefben megadott információk és a kiválasztott logotípia design alapján elkészítjük a tervet. A fentiekben leírt, brief-hez való igazodást persze próbáljuk lazán / normálisan kezelni. Értsd ez alatt, hogy ha a design készítése során támad valamilyen ötletünk vagy felfigyelünk egy olyan részletre, ami megváltoztathatja az eredeti elképzelést, akkor ezt proaktív módon fogjuk kezelni. Előfordulhat, hogy több változatot is készítünk, megadva neked a lehetőséget a választásra.
5. A tervezést követő fázisban, a Te térfeleden pattog a labda: kérjük, hogy ellenőrizd az átküldött terv(ek)et! Ha bármilyen módosítási kérésed lenne, akkor azt írd meg válaszleveledben!
6. A beérkező instrukciók alapján véglegesítjük a logotípiát és elkészítjük a későbbi használathoz szükséges fájltípusokat. Minden esetben adunk egy vektorgrafikus formátumot amely korlátlanul nagyítható. Adunk továbbá alacsony felbontású webes használatra alkalmas változatokat. Háttér nélküli .png és fehér hátteres .jpg formátumot.
A fájlok átadása után a folyamat lezárul.
Milyen egyedi ötletekben gondolkodhatsz
A fűszer témájú logotípia rendelésének folyamat alapvetően a fentiek szerint fog történni. Ahogy írtuk is már, természetesen van rá lehetőség, hogy egyedi megoldásokat, plusz tervezést kérj. Minden ilyen plusz munkát igénylő kérést megvizsgálunk és ha az túlmutat az alap konstrukció lehetőségein, akkor jelezni fogjuk. Az adott feladatokra egyedi ajánlatot fogunk adni, így eldöntheted, hogy kéred-e ezeket a plusz szolgáltatásokat. Ugyanakkor szeretnénk felsorolni néhány olyan lehetőséget is, amelyek plusz költségek nélkül vehetők igénybe.
Bármilyen színnel
Minden logotípiát fekete színnel terveztünk meg, mert egyébként szerintünk így a legjobb. 🙂 De sok ilyen rendelés során azt tapasztaltuk, hogy mindenki a saját ízlésének megfelelő színekben, illetve színkombinációkban gondolkodik. Ezért ha a folyamat elején a briefben leírod, hogy milyen színeket szeretnél vagy ami még jobb tudsz adni konkrét színkódokat, akkor nyilván ezekkel fogjuk elkészíteni a terveket. Ha pedig a végleges változat kialakítása után úgy véled, hogy több különböző változatot is szeretnél használni, akkor annak sincs akadálya, hogy ezeket is átadjuk.
Többféle nyelvi változatban
Gyakran tapasztaljuk, hogy bizonyos tevékenységekkel hazai és nemzetközi piacon egyaránt szeretnének megjelenni a vállalkozások. Ennek megfelelően szükség lehet a brand névhez tartozó tag line több nyelvi változatának elkészítésére. Sőt self-brand esetében magának a tulajdonnévnek az eltérő nyelvi változatai is elképzelhetők pl.: Kiss Tamás Fotó / Tamás Kiss Photography.
Választhatsz más témát
Mondjuk azt már rögtön az első bekezdésben leírtuk, hogy Te adod meg a márkanevet és a hozzá tartozó továvbbi tartalmat is. De csak, hogy biztosan egyértelműek legyünk és ne értse félre senki. Attól, hogy ezt a designt mi a fűszer témájú logotípia elnevezéssel illetjük, bármilyen tevékenységhez illetve vállalkozáshoz megrendelheted. Ha tehát Te videós tevékenységhez szeretnél egyedi logotípiát, de az ebben a témában készített terveink helyett, neked pont a fűszer témájú logotípia ötlete tetszik, akkor ezt nyilván úgy fogjuk elkészíteni.
További hasonló ötletek
Nyilván nem tudunk minden egyedi elképzelést előre kitalálni, ezért nem is lehet mindent felsorolni ami beleférhet ebbe a konstrukcióba, illetve a bekezdésbe. Tehát tényleg úgy fogunk eljárni az egyedi elképzelések megvalósításával, ahogy az elején írtuk. Kérjük, hogy add meg a briefben az elképzeléseidet, azután pedig egyeztetünk majd róla, hogy milyen paraméterekkel tudjuk megcsinálni.
A fűszer témájú logotípia ötleteiről röviden
A fűszer témájú logotípia tervezéséhez két betűtípust és egy már jól bevált design ötletet alkalmaztunk. Az ötlet tulajdonképpen egy tipográfiai szabály, ami nem más, mint a betűkeverés. Ennek a lényege, hogy ha egy grafikai egységen belül – mint pl. egy ilyen logóban – két különböző típust szeretnénk használni, akkor azokat úgy kell összeválogatni, hogy a lehető legjobban különbözzenek egymástól. Azaz ha mondjuk egy ilyen kéízrásos betűvel szedjük a brand nevet, akkor a tag-line ne legyen szintén írott, hanem valami más, ezesetben egy írógép betű.
Az Oh darling betűtípus egy ún. monoline jellegű betű, ami ebben az esetben azt jelenti, hogy a vonalvastagság végig egyenlő, nem váltakozik a betűszárak, illetve -fordulók esetében. Van a betűnek két – talán szubjektív – hangulata is. Az egyik, hogy a graffitti fontok esetében gyakran alkalmazott, de legalábbis azokhoz nagyon hasonló rajzolatokat tartalmaz. A másik pedig egy ettől nagyon távóli, ún. mesebetű, azaz mesekönyvek szövegezéséhez alkalmas hangulatot hordoz.
Logó sorozatunk egy korábbi darabja a Delikát témájú logotípia, aminél maga a téma sznite majdnem teljesen ugyanaz. Annál is egy írott betűvel dolgoztunk, ami egészen más hangulatú, mint ez. Arról a következőket írtuk a termékismertetőben.
A Mercury Script egy hagyományosnak mondható kézírásos betű, amit a kalligráfiában egy ún. vágott hegyű tollal szoktak készíteni. Ettől a betűk vonalvastagsága folyamatosan váltakozik. A hosszabb függőleges mozdulatoknál széles, míg a fordulókban keskeny. Használtunk már hasonló írott betűt, pl. a Kozmetika témájú logotípia és a Virág témájú logotípia esetében is. A kifejezetten vastag betűrészek, valamint a kerekded formák miatt egyébként ez inkább ecsetírásos címbetűnek mondható. Ezek miatt a jegeyek miatt éreztük a delikátos / fűszeres témához nagyon jól illőnek ezt a betűt. A kifejezetten modern alsó sorral pedig trendi összhatást adnak.
Egy írott és egy írógépes betű kombinációja
A logóhoz használt másik betűtípus a Catalina Typewriter egy összesen 34 metszetből álló betűcsalád része. Nem lenne könnyű egzakt érvekkel elmagyarázni, hogy miért találtuk ezt a két típust egymáshoz- és pont e logóhoz illőnek. Ráadásul az még talkán fontosabb is, hogy bizonyos szempontok alapján, akár ki is maradhatott volna ebből a sorozatból ez a logotípia. Mivel éppen csak hogy logotípiának mondhatjuk, mert a grafikai elemként megjelenő vanília rúd miatt, tekinthetjük akár logónak is. Ami miatt mégis úgy döntöttünk, hogy belefér, az az, hogy összességében mégis a tipográfiai elemek határozzák meg markánsabban ezt a designt. Ráadásul egy ettől eltérő brand név esetén, a vanília szó és grafika, avlószínűleg úgyis kiesik majd belőle.
Nem pont ugyanilyet, de használtunk már egy írógép jellegű betűt a PR témájú logotípia és a Karóra témájú logotípia esetében is.
A fűszer témájú logotípiához illő névjegykártyák
Szeretnénk mutatni néhány további ötletet is a Kreatív névjegykártya kollekciónk darabjaiból. Delikát témakörben természetesen nem készítettünk még névjegykártyát, de kettőt is találtunk, amelyek hangulata és design megoldásai tökéletesen passzolnak. Az Ezüst névjegy textúrázott prégeléssel készített változatait szintén gasztronómiai témakörben készítettük. Méghozzá modern és tradícionális jegyek vegyes használatával, igazán decens stílusban.
Extra élénk színeket és 100% gyapot papírt használtunk a Négyzetes névjegy színes hátoldallal kasírozott változatainál, amelyek más színű hátoldali kartonokkal, a fűszeres témához is tökéletesen illeszkednének.
A Digitális arannyal nyomtatott bordó névjegy egyedi renedlési konstrukciójának köszönhetően, modulárisan kialakított rendszerben, egyedileg lehet válogatni a produkciós eljárások között. Ennek ellenére – vagy talán pont ezért – szinte minden változata nagyon jól illik ehhez az egzotikus, színeiben és grafikai elemeiben is nagyon gazdag vizuális világhoz.
Érdemes mégis megnézni ezeket a kártyákat, mert a grafikai megoldások, tipográfiai ötletek, valamint a különböző produkciós eljárások tekintetében, rengeteg releváns ötletet tartalmaznak.
A Névjegykártya készítés paraméterei című összefoglaló bejegyzésünkben további részleteket olvashatsz a fenti névjegyeknél alkalmazott különleges produkciós és tervezési eljárásokról. A különleges formákra történő vágásról – azaz stancolásról –, a textúrázott prégelésről és az arany szivárvány fóliás nyomásról.
Felhasználói szerződés és használati jogok
A fűszer témájú logotípia egyedi brand névvel történő változatainak tervezése, a Szerzői Jogi Törvény védelme alá esik. A megrendelt logotípia tulajdonjogát nem, csak annak használati jogát vásárolod meg. A felhasználói szerződés részletesen is tartalmazza az instant logotípiákra vonatkozó jogaidat, ezért ezeket külön nem taglalnánk.
Szeretnénk viszont leírni a leggyakrabban felmerülő kérdéseket illetve tiltásokat
Az átadott formátumok között nem szerepel szerkeszthető változat. A fűszer témájú logotípia szerkeszthető forrás fájljait nem adjuk át, valamint nem is engedélyezzük a logó átszerkesztését. Sem maga a megrendelő, sem harmadik fél nem szerkesztheti, módosíthatja vagy változtathatja a logotípiát az engedélyünk nélkül.
Nem lehet a logotípiát duplikálni, azaz ugyanezt a designt más vagy akár csak részben más tartalommal – esetleg albrand-ként – felhasználni, vagyis további logó változatot készíteni belőle. Amennyiben ilyen elképzelésed / igényed volna, akkor kérjük, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot. Egyedi konstrukciót és ajánlatot fogunk adni rá!
Sem az egyedileg rendelt esküvő témájú logotípia sem azok design megoldásai, illetve a felhasználói jog nem ruházható át másra. Ha tehát el kívánod adni a brandet – szőröstől-bőröstől, logotípiástól –, akkor az új tulajdonos köteles felvenni velünk a kapcsolatot és új felhasználói szerződést kötni, amennyiben továbbra is használni kívánja a logót.
A logotípia rendelésével nem szerzel jogot a betűtípusok használatára. Mivel a logotípiák tervezéséhez használt betűtípusokat mi is „csak” licenceljük. Azaz nem rendelkezünk a tulajdonjogukkal, a típusonkénti licencek pedig eltérő felhasználói jogokat tartalmaznak. Egyik sem ad viszont lehetőséget a betű fájlok harmadik félnek történő átadására. Így ha szeretnéd a logotípiában alkalmazott betü(ke)t arculati elemként használni, akkor saját licencet kell vásárolnod azok használatához.
Miért jobb a logotípia?
Az instant logotípiák funkciójának vizsgálatakor, illetve a fűszer témájú logotípia esetében is ez az első és talán a legfontosabb kérdés. Miért jobb egy logotípia, mint egy hagyományos / normál logó? A válasz, hogy nem feltétlenül jobb, illetve nem minden esetben. Biztosan van egy csomó olyan tevékenység illetve vállalkozás, amelynek logójában szükséges / érdemes belevinni valamilyen grafikai elemet. De nem is akarunk most a hagyományos logókról értekezni, ezért nézzük inkább csak a logotípiákat.
Miért is ne lehetne valakinek az az igénye, hogy a logója ne tartalmazzon semmilyen grafikai elemet? Egy kizárólag tipográfiát, vagyis szöveges / betűkön alapuló megoldásokat tartalmazó logó mindenképpen minimalistább a grafikus megoldást is tartalmazó logónál. Persze nagyon nehéz ezt így általánosságban megfogalmazni, mert egyetlen állítás sem tud maradéktalanul igaz lenni.
A logotípia grafikai értelemben egyszerűbb
Mondhatnánk, hogy egy logotípia minimalistább egy grafikus logónál, de ez nem feltétlenül igaz. Egy modern betűvel készített és valamilyen egészen leegyszerűsített motívumból álló logó, sokkel inkább minimál, egy script jellegű, azaz kézírásos betűn alapuló logotípiánál.
Nyilván azért választottuk ezt a két példát, mert így rögtön az is látszódik, hogy tényleg nem lehet egyértelmű és mindenre is vonatkozó állítást tenni. Inkább úgy lehetne ezt jól – vagy jobban – megfogalmazni, hogy egy logotípia jellemzően kevesebb és/vagy egyszerűbb vizuális eszközzel dolgozik, mint egy hagyományos logó. Azt pedig, hogy ezáltal feltűnőbb vagy visszafogottabb, gazdagabban illusztrált vagy kevésbé rajzos lesz a végeredmény, már minden esetben a konkrét logóval kapcsolatban kell megvizsgálni. Az instant logotípiák aktuális sorozatába megpróbáltunk minél többféle megoldást belevinni. Ennek tükrében érdemes a fűszer témájú logotípia értékelése is.
Különleges betűtípusok
Nem lehet tehát egyértelműen kijelenteni, hogy a logotípia mindenképpen visszafogottabb vagy minimalistább lenne egy bármilyen rajzos logóhoz képest. Inkább talán úgy lehetne megfogalmazni, hogy ad egy árnnyalatnyival letisztultabb érzetet. Egyszerűen azáltal, hogy a néző így tényleg csak a feliratra és annak szöveges tartalmára fog koncentrálni. Ugyanakkor nem szabad ezt az eleganciával összekeverni, illetve nem is lehet úgy gondolkodni róla, hogy egy logotípia feltétlenül elegáns. Az instant logotípiák kínálatában bőven találtok olyat, aminek semmi köze az eleganciához.
Viszont pont ezek miatt is fontos, hogy meg tudjuk különböztetni a minimalista / letisztult megoldásokat, az üres, ötlettelen, kidolgozatlan látványtól. Attól, hogy egy márkanevet „csak úgy” felírunk egy betűvel, még nem lesz belőle logotípia. Mégiscsak kell bele valamilyen vizuális plusz – egy gondolat –, ami által egyedivé és látványossá válik. Azaz alkalmas lesz arra, hogy egy vállalkozás gondolatiságát, minőségét megjelenítse vagyis kommunikáljon a nézővel.
Egy-egy témához tökéletesen illő betűk
Az általános vizuális kultúra megszokásai alapján talán egyetérthetünk abban, hogy a fenti logotípiában alkalmazott betűtípusnak van egyfajta sportos jellege. Az már egy következő lépés, hogy képes-e valaki ezt a látványt absztrahálni és megérteni / belelátni, hogy a betű közepén látható üres sáv nem csupán egy öncélú választás. A tervezői koncepció az volt, hogy a snowbord által, a hóban hagyott nyomot, vagyis a maga után húzott csíkot, valahogyan megjelenítsük. A sok hasonló, középen vonallal készített betűtípus között ez pedig további a témához tökéletesen illő erényekkel is bír.
A sok lekerekített rajzolat, az egyes betűk végén megjelenő kis kunkorok, mind egy-egy „kifarolást” ábrázolnak. Míg más betűk, valamint a „ct” betűkapcsolat esetén az jelenik meg, amikor a deszkás egy ív után megáll, majd egy másik irányba folytatja az útját. Mindezek alapján annyit talán le lehet szűrni, hogy egy-egy különleges betűtípus alkalmas lehet arra, hogy egy adott témát egészen egzakt módon jelenítsen meg.
Első a tartalom
Nem lehet mindent csak vizuálisan megoldani, azaz nem elég kizárólag a látványra koncentrálni. Az ideális persze az, hogy ha a tartalom önmagában is kifejező, mert ahhoz lehet igazán organikusan kapcsolódó vizuális megjelenést tervezni. Részben ezért van az is, hogy a tulajdonnevek alapján készített self-brand logók jellemzően valamilyen betűrajzos / monogramos megoldással készülnek. Erről külön is szeretnénk majd írni még bővebben, mert az instant logotípiák sorozatának tervezésekor éppen ez volt az egyik indító gondolat.
Ha a fenti példánál maradunk, a perspektíva mint elnevezés és mint gondolat is megjelenik a logotípiában. Hiszen a snowboard által húzott nyom egyenletes szélességű, így nagyjából elképzelhető, hogy ez egy madártávlatból „látható” rajzolat. Másként megfogalmazva, ebben pont, hogy nincs perspektíva, vagyis éppen egy ellentétes állítással súlyozza magát a jelentést.
Hogyan lesz a tartalomból grafika?
„Tervezőként úgy gondolom, hogy az „a” betű majdnem teljes kört formázó, látványos nagy kunkora alkalmas arra, hogy az aurát, mint gondolatot megjelenítse, vizualizálja. Valamint a könyv önmagában is megtestesít egyfajta gondolatiságot, ha úgy tetszik, minden könyvnek megvan a saját, egyedi aurája. Nem gondolom, hogy bármilyen könyvet ábrázoló vagy a könyv vizuális megjelenésére utaló rajz, képes lenne jobban megjeleníteni az aura-könyv gondolat párost.”
Ehhez viszont mindenképpen szükséges, hogy maga a név, már önmagában is tartalmazzon egy a témához kapcsolódó alap tézist. Ez talán nem is lenne olyan nagy „elvárás” egy grafikus részéről. Vagyis, hogy egy bármilyen márkanév ne pusztán egy kifejezés, egy leírt szó legyen, hanem értelmes, valódi tartalom is álljon mögötte. A gyakorlat ugyanakkor mégis azt mutatja, hogy a cégeket alapító, márkaneveket kitaláló vállalkozók, jellemzően nem így gondolkodnak. 🙂 Ez persze nem kritika, csak megállapítás. 🙂
A külalak fontosabb mint a jelentés?
Az instant logotípiák alapötletét, illetve első sorozatának tervezését éppen ez a felismerős indukálta. Rengeteg olyan logótervezési projekttel kerestek meg bennünket, amelynél a márkanév egész egyszerűen semmiféle jelentéstartalommal nem bírt. Illetve, ha mégis, akkor az nagyon távól esett a gyakorlati tevékenységtől vagy annak milyenségétől. Így az ügyfél igénye egyáltalán nem az volt, hogy találjunk tartalmi és vizuális kapcsolatot és azt fordítsuk le a grafika nyelvére.
Sokkal inkább az a felállás, hogy adott egy cégnév és azt kellene valamilyen látványos módon megjeleníteni, ami alkalmazkodik az adott pillanat vizuális és kommunikációs trendjeihez. Sokan terveztetnek pl. új logót csak azért, mert a korábbi változat nem alkalmas a social mediaban való megjelenéshez. Mint ahogy azért is, mert a korábbi változat is a fenti igény szerint készült x évvel ezelőtt és azóta egyszerűen elavult. Így visszatértünk az eredeti kérdésünkhöz, hogy miért lehet jobb egy logotipia, mint egy hagyományos logó?
Logó vs logotípia
A válasz peddig ebből a szempontból az, hogy egy adott pillanatban készített – a tartalomhoz valójában nem kapcsolódó – vizuális megoldás, sokkal könnyebben és gyorsabban válik korszerűtlenné, mint egy szimpla felirat – akár csak a márványfarmer 🙂 Mivel a logotípia kevesebb vizuális elemmel bír, így kevésbé tartalmazza egy adott időszak hangulatát. Ezáltal nem fog rajta annyira az idő, nem jelenik meg benne egy jellegzetes hangulat.
Ez akár úgy is értelmezhető lenne, hogy ha egy kellően steril megjelenést találunk ki, akkor az azért lesz jó, mert NEM lesz trendi és így lassabban megy majd ki a divatból. Valójában viszont arról van szó, hogy a minőség egy trendeken átívelő fogalom. Ha valami rendesen meg van csinálva, akkor az nem fog elavulni és semmiképpen sem fog gagyivá válni csak azért, mert változik a divat. Bár ha úgy vesszük ez is jó nagy közhely 🙂 de épp ezért igaz!
Az instant logotípiák kínálatát tehát azért (is) hoztuk létre, hogy életképes és jó minőségű alternatívát kínáljunk. Azok számára, akik nem kívánnak a vállalkozásuk arculatával többet foglalkozni, mint amennyit feltétlenül szükséges. Ugyanakkor mégiscsak azt szeretnék, hogy a logójuk mutatós legyen, ahogy a fűszer témájú logotípia esetében is.
Logotípiák különböző változatai
Az instant logotípiák kínálatának tervezése során próbáltuk figyelembe venni az általános trendeket, jó értelemben vett kommersz megoldásokat. Részben azért, hogy elkerüljük a tévutakat, részben pedig, hogy azért olyan nagyon távol se kerüljünk a közízléstől. Nem szerettünk volna túlzottan előremutató, az átlagostól nagyon markánsan eltérő ötletekkel előállni. Hiszen az instant logotípiák egyik fontos ismérve, hogy a lehető legtöbb ember tetszését legyenek képesek elnyerni. Legyen szó az adott márka tulajdonosáról és az ő potenciélis ügyfélköréről egyaránt. Reméljük, hogy így van ez a fűszer témájú logotípia esetében is.
Mindezeket szem előtt tartva sokat keresgéltünk és kutattunk a világhálón fellelhető logotípiák, valamint a hasonló konstrukcióban elérhető „customizable” típusú termékek körében. Ennek során fel is fedeztünk néhány olyan „altípust”, amelyek a logotípiák között vissza-visszatérő megoldásokként, mondhatni trendekként jelennek meg. A logotípiákkal kapcsolatos kutatómunkáról és az azokból szerzett tapasztalatokról bővebben is olvashattok kapcsolódó blog bejegyzésünkben. Az Instant logotípiák című cikkünkben megpróbáltuk a lehető legalaposabban körbejárni a témát Gyűjtöttünk hozzá egy csomó képet és részletesen leírtuk a tapasztalatainkat. Olvassátok el! 🙂
További lehetőségek
A fűszer témájú logotípia önmagában is rendelhető, de szeretnénk mutatni néhány további ötletet. Kreatív névjegykártya kollekciónkat már említettük, de szeretnénk a logotípiák szemszögből is megvilágítani. A kollekcióban főleg az adott témához / dizájn ötlethez illeszkedő kreatív kártyákat tettünk közzé. Természetesen van rá lehetőség, hogy ezeknél egyszerűbb kivitelezésű, hagyományosabb jellegű és alacsonyabb árú névjegyet vagy üzleti kártyát rendelj.
Nyomtatott anyagokhoz is
Továbbá nem kizátólag névjegyek, hanem a tevékenységedhez kapcsolódó bármilyen nyomtatott anyagok elkészítését szívesen vállaljuk. Természetesen ezek mindegyikénél egyégesen meg lehet jeleníteni a számodra készített logotípiát. Tudunk belőle készíteni pl. bélyegzőt, esetleg lézervágott feliratot, bár ez utóbbi nem kizárólag technikai kérdés. A nagyon vékony metszésű betűk alapvetően nem alkalmasak kivágásra, így ez bizonyos logók esetén okozhat problémát.
Lehet a logókat pólóra szitázni, hímeztetni, készülhet belőle arany fóliaprégelés vagy dombornyomás. Lehet őket alkalmazni digitális fehér-, arany- és ezüst nyomtatásra egyaránt. Blogunkban megtalálod a Névjegykártya készítés paraméterei című bejegyzést, amiben nagy alapossággal jártuk körbe a témát.
És digitális felületekre is
A logotípiák nem csak nyomtatott anyagokhoz, hanem digitális környezetben is felhasználhatók. A háttér nélküli változatot Te magad is rá tudod tenni pl. a fotós és videós social media posztjaidra. Szívesen készítünk belőle mozgó, animált változatot, amit fel tudsz használni a különböző felületek videós tartalom típusainál, pl. insta story, ötlet pin, stb.
Örömmel vállaljuk minden típusú megjelenésed grafikai tervezését és számos produkciós technológia gyártáselőkészítése feladatait!
Köszönjük a képeket: Unsplash
Instant logotípia rendelése
»» 25 000 Ft
egyedi szöveggel, a kínálatban megadott sablonok alapján, a termékismertetőben részletesen megadott paraméterekkel és lépések szerint.
Minden ettől eltérő kérés, ötlet, egyedi opció, stb. esetében, az igények pontos megadását követően, egyedi árajánlatot kalkulálunk.
»» kb. 5-7 munkanap (a megrendeléstől számítva)
Az instant logotípiák rendelése, a termékismertetőben részletesen megadott lépések szerint zajlik. Ennek része a tervezés előtti egyeztetés, valamint a tervek átküldése utáni ellenőrzés és visszajelzés, további módisítások és kérések megírása. Ezen folyamatok időtartama a megrendelőtől függ, így ezek nem számítanak bele a megadott vállalási időbe.
Árnövekedéssel nem járó választható opciók
»» egy vagy több féle (maximum három) színváltozat elkészítése
»» többféle nyelvi változat elkészítése
»» az eredeti témától eltérő tematika
»» más logotípia betűtípusai és/vagy elrendezése
Árnövekedéssel járó választható opciók
»» az adott logotípiház általunk kitalált fiktív márkanév használati jogának megvásárlása
»» egyedi animáció tervezése és készítése a logotípia alapján
További választható opciók
»» minden olyan egyedi kérést, amit a termékismertető nem tartalmaz, egyedi megbeszélés alapján árazunk be.
Rendelj tőlünk egyedi logotípiát és ha Kreatív névjegykollekciónkból kérsz hozzá névjegykártyát, akkor annak tervezési és gyártási díjaiból egyaránt 20% kedvezményt biztosítunk.
E logotípia bemutatásához készített prezentációs grafikákhoz, az unsplash.com letölthető képeit használtuk. KÖSZÖNJÜK!
https://unsplash.com/photos/GA6WtJ7DtSo
https://unsplash.com/photos/lDEW4qMiizc
https://unsplash.com/photos/7M-KCs7mH3Y
https://unsplash.com/photos/2M_7D27k9Ng
https://unsplash.com/photos/xnul8XAMae0
https://unsplash.com/photos/Zs7eAkVKEE0
https://unsplash.com/photos/WTEaTG0sMtc
Reviews
There are no reviews yet.