Háromrétegű boltíves névjegy digitfehérrel – először a grafikáról
A háromrétegű boltíves névjegy digitfehérrel készített sorozatához névjegyenként eltérő grafikai tartalmat képzeltem el. Kreatív névjegy kollekcióm teljes kínálatában több hasonló, differenciált grafikával készített névjegy is szerepel. A Névjegykártya készítés paramétereiről szóló leírásban részletes infócsomagot találsz a változó tartalom különböző lehetőségeiről. De igazából ez elsősorban technológiai lehetőség és a saját tervezői ötleteimen kívül, azt remélem, hogy az egyedi tematika alapján történő megrendeléseknél születnek majd igazán kreatív megoldások.
Illusztrációs sorozat
Renegeteg fotót készítettem a kártya sorozatról, hogy a grafikákat minél jobban be tudjam mutatni. Sőt az a helyzet, hogy több fordulóban is készítettem fotókat, próbáltam megtalálni a legjobb környezetet, fényviszonyokat, hátteret és kellékeket. De a legjobban talán mégis két illusztrációval tudom szemlélteni a teljes grafikai sorozatot.
Hiszen a szöveg elfoglal valamennyit a teljes felületből, továbbá a pozíciója is meghatározza, hogy miként lehet a firkákat pozicionálni. Ha nagyon akarnánk, akkor a motívumok tükrözésével, elforgatásával és kreatív elhelyezésével, további elég sok különböző változat lenne tervezhető. A mintasorozat esetében ezt nem láttam szükségesenk, hiszen így is nagyon sokféle változat készült.
De próbáltam figyelni rá, hogy az előoldalhoz jól illeszkedő elhelyezésben jelenjen meg. Az előoldalhoz hasonlóan nyilván itt is van lehetőség a további grafikai változatok elkészítésére. Bár ugyanaz az elő- és hátoldal valószínűleg soha sem kerül egymás mellé, de így talán még izgalmasabb az összhatás.
Névjegy grafika differenciált tartalommal
Akkor ejtsünk néhány szót a háromrétegű boltíves névjegy digitfehérrel készített sorozatának változó grafikai tartalmáról. Sok más mellett ez is az egyik olyan paraméter, amivel nagyon szeretek elszöszmötölni, de azután kicsit mindig elgondolkodom, hogy nem vittem-e túlzásba. Mert egyrészt technológiai értelemben szerintem abszolút izgalmas ilyeneket tervezni és nyomtatni.
Másfelől a – bármilyen – digitális technológiával történő névjegykészítés stratégiai előnye az, ha változó tartalommal, egyedi darabokat nyomtathatunk. Egyúttal kihagyott ziccernek érezném, ha elmulasztanék egy ilyen lehetőséget. De számomra tervezőként is kihívást jelent, hogy kitaláljak valami olyan grafikai megoldást, ami egyaránt kompatibilis a produkciós eljárással és az adott témával is. Ennek a gondolatsornak a nyomán pedig megint csak oda lyukadok ki, hogy a grafikai- és gyártástervezés, valamint az előállítás, muszáj, hogy egy kézben legyen.
De ez a névjegy egyféle díszítő motívummal is jól nézne ki. Ezért felvetődik bennem, hogy akkor szükséges-e egyáltalán ez a sok faxni a 25 különböző vonal grafikával? És az én válaszom az, hogy igen! Mégpedig azért, mert tervezőként úgy gondolom, hogy a technológia adta lehetőségeket érdemes, sőt szükséges alkalmazni. Persze nem mindenáron és nem állandóan, nem is ragaszkodom hozzá görcsösen és nem is alkalmazom minden névjegynél. De minden olyan esetben amikor úgy látom, hogy egy ilyen megoldással egy új minőség jön létre, ott számomra megéri a fáradozást.
Még több változó tartalmú névjegy grafika
A Digitális arannyal nyomtatott bordó névjegy esetében kétféle alnyomat grafikát, további kétféle prégelt mintával lehet még változatosabbá tenni. Egyedi rendelés esetén persze számos további hasonló, antikolt felületet utánzó alnyomat grafika is tervezhető. A Boltíves névjegy fekete-fehér nyomtatással készült sorozatában fekete-fehér fotók kerültek a hátoldalra. Ugyanez a kivitelezés bármilyen más képi és/vagy szöveges tartalommal is kivitelezhető, de ez a kártya fotós témában készült.
A Négyzetes névjegy digitális arany nyomtatással készített sorozatához szintén kártyánként változó, virágos-leveles grafikát készítettem. Összesen 35 különböző névjegy változatot terveztem belőle, amit ráadásul két színváltozatban gyártottam le.
Bár egészen más grafika megoldással, de a Kétoldalas vágott sarkú névjegy sorozatot is különböző grafikákkal készítettem. Minden névjegyre egy-egy előre elkészített nonfiguratív festékpaca került, eltérő színekkel. A színekhez tartozó, különböző skálák értékeit és elnevezéseit felsorolva pedig, szöveges tartalom tekintetében is differenciáltam mindegyiket. Az Ovális névjegy púder papirból készített sorozatánál, különböző leveles-virágos grafikákkal díszítettem a kártyák hátoldalát, tíz különböző változatban. A Négyzetes névjegy digitális arany nyomtatással készített változataihoz pedig, 35 különböző virágos motívumot készítettem, mindezt két további színváltozatban.
Az előoldalán egy szín fekete szöveg nyomtatással
A legtöbb esetben, egy szín fekete szöveg nyomtatásként szoktam ezt a megoldást emlegetni. És bár a szöveg itt is feketével van, de a háromrétegű boltíves névjegy digitfehérrel készített sorozata összességében mégsem nevezhető egy szín fekete nyomtatásúnak, hiszen a fekete hátoldalt digitfehérrel nyomtattuk. A hátoldalról majd írok még néhány sort, de a fekete szöveg nyomtatásról külön is szeretnék szólni. A különböző anyagában színezett kartonokról és azok egy szín nyomtatással készült kombinációiról, rengeteg infót találsz a Színes névjegy vaknyomással készült sorozatának leírásában.
Az egy szín fekete nyomtatás – amellett, hogy az egyik mániám 🙂 – 100% üzembiztosan alkalmazható, igazán nagyon sokrétűen. Pl. a háromrétegű boltíves névjegy digitfehérrel gyártott sorozatánál is. Bármilyen fehér illetve világos papíron tökéletesen mutat, a teljesen sima vagy enyhén sprőd / natúr felületű papírokon egyaránt. De lényegében ugyanilyen hibátlan minőségben alkalmazható szinte mindenféle strukrúrált felületű papíron is. Valamint azért is nagyon szeretem, mert rengeteg további technológiával, felületnemesítési eljárással kombinálva is remekül működik.
Letisztult és minimalista, de azért izgalmas tipóval
Kreatív névjegykártya kollekcióm tervezéséhez főként megvásárolt, illetve különböző on-line licencekből származó betűtípusokat használok. Nagyon ritkán becsúszik egy-egy free font, amit szintén valamelyik előfizetéses resource felületen „kaptam”. De csak akkor, ha az adott betű valami olyan különleges paraméterrel rendelkezik, amit más rendelkezésemre álló fonttal nem tudok megoldani. Ha viszont egy-egy ilyen betű beválik, akkor azt is inkább meg szoktam venni, egyszerűen azért, mert nem szeretek potyázni. 🙂
A háromrétegű boltíves névjegy digitfehérrel készített sorozatánál két betűcsaládot, illetve három típust használtam. A névhez egy nagyon trendi, kicsit csajszis, de azért elegáns és szép típust választottam. A Hermitage egy kifejezetten vékonymetszésű, ún. display betű. Ez azt jelenti, hogy nagyobb terjedelmű folyószöveg szedéséhez kevésbé alkalmas, mert ahhoz túl díszes. Sokkal inkább címfeliratok, logók, egyszóval kiemelt sorok tervezéséhez lett kitalálva. Összhatásában szerintem nagyon jól illik a kicsit modernebb hangulatú, minimalistább típusokhoz, amiket a további sorok szedéséhez használtam. Valamint a kissé szertelen, de mindenképpen nagyon szuggesztív hangulatú díszítő motívumokkal is tökéletes összhangban van.
Némileg rendhagyó betűhasználattal
A titulosok szedéséhez a Tide Sans betűcsaládot választottam, több okból kifolyólag. Az első, hogy kellően vékony metszetekkel is rendelkezik ahhoz, hogy megfelelő méretben, jól össze lehessen hangolni a változó vonalvastagságú címbetűvel. A második, hogy szintén a címbetűvel harmonizál a kerekded vonalvezetés, ugyanakkor nem talpas, így kellő mértékben különbözik is tőle. Egyúttal modern felhangot ad az egész kártya tipográfiai összhatásának. Végül a harmadik, hogy a tervezés közben már tudtam, szükségem lesz egy keskenyített betűre is, az adatok és elérhetőségek megjelenítéséhez.
Ehez pedig a Tide Sans Condensed családot használtam, ami lényegében az előző testvére, bár akár vehetnénk úgy is, hogy ez egyetlen nagy betűcsalád. Bár pont ez az e-mail cím nem kifejezetten hosszú, így akár a normál változattal is kifért volna. Összességében mégis jól elválik így az infó rész a felső blokktól.
A háromrétegű boltíves névjegy digitfehérrel készített darabjainak hátoldalát digitális fehér nyomtatással készítettük
A változó tartalmú grafikáról szóló fejezetben már írtam róla, hogy az előoldalon megjelenő vonalas motívumok, a névjegy hátoldalán is szerepelnek. Míg az előoldal fehér alapon fekete nyomtatással, addig a hátoldal pont fordítva, fekete alapon fehér nyomtatással készült. Tervezőként és produkciós szempontból számomra ez izgalmas és persze főként nagyon látványos megoldás. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy a fehér nyomtatás némi plusz költséggel is jár. Így bár a témához nagyon jól passzol és gyártástechnikailag is nagyon vagány, el tudom fogadni, ha valaki akár esztétikai, akár anyagi szempontok miatt, nem kéri ezt a hátoldali nyomtatást.
Minden olyan névjegynél, amit digitális fehérnyomtatással készítünk, felvetődik a fehérnyomtatás kivitelezése és annak lehetséges alternatívái. A Névjegykártya készítés paraméterei című részletes leírásban megtalálod a különböző digitális direktszín nyomtatási technológiákat és azon belül a digitális fehérnyomtatással kapcsolatos tudnivalókat.
Alternatív fehérnyomtatási eljárások
Ebben a konkrét esetben az a dolog érdekessége, hogy ezt a grafikai megoldást nem is lehetne – illetve nagyon költséges volna – ha más technológiával készítenénk. Szitanyomtatással ugyan megoldható lenne, hogy akár a teljes ívméretben felszerelt, különböző hátoldali grafikákat, megszitázzuk. De ha figyelembe vesszük, hogy egy ívből összesen 100 db kártyát tudunk előállítani, szitázás esetén pedig nem nagyon van értelme 50 ívnél kisebb mennyiség gyártásának, akkor könnyen kiszámolható, hogy elég sokat kéne csinálni belőle.
Ebben az esetben a prégelés nem lenne jó
Fehér fóliaprégelés esetén az óriási klisé- és/vagy gépindítási költség jelentené a problémát. Bár ezesetben felvetődhet alternatívaként, hogy csak egyféle hátoldali grafikával készüljön a kártya. Amely esetben a hátoldali fehér nyomat látványosabban és jobb minőségben készülhetne, de nem differenciált grafikai tartalommal. Vagyis nem lehet egy az egyben behelyettesíteni, csak kompromisszumot kötni, illeve egy bizonyos paramétert priorizálni, több másikkal szemben.
Ezért hiába lehetne egyedülálló látványt elérni fehér prégeléssel vagy szitázással, sajnos egyik sem járható út. Összegezve tehát arról van szó, hogy ez pont az egyik olyan grafikai ötlet és produkciós eljárás, ami kifejezetten a digitális fehérnyomtatás adta lehetőségeket aknázza ki.
Ha valakit mélyebben, alaposabban is érdekel ez a téma, akkor érdemes elolvasni két másik névjegy kapcsán írt, hasonló jellegű, technológiai elmélkedést. A Háromrétegű névjegy digitfehérrel és vaknyomással készített sorozatánál, a kártya előoldalán jelenik meg a fehér és a fekete nyomtatás is, így technológiai szempontból még érdekesebb a helyzet. A Boltives névjegy fekete-fehér nyomtatással gyártott kártyáinál pedig, a fotós tartalom miatt szükséges a fehérnyomtatási alternatívákat kizárni.
Háromféle papírból készítve
Bár három papírt is használtam a háromrétegű boltíves névjegy digitfehérrel készített sorozatának gyártásához, de ebből csak kettő ami igazán érdekes. Mégpedig azért, mert a középre kasírozott piros rétegnek leginkább csak a visszafogott díszítés szempontjából van jelentősége. Persze én azt is nagyon szeretem, amikor igazán vastag névjegykártyát készíthetek.
De ennél a névjegynél – a középre kasírozott és így csak a kártya élén látható – piros réteg szimbolikája motivált. Az, a témához tökéletesen illeszkedő gondolat, hogy van ami csak az ember belsejében lakozik és nem látszódik, csak adott körülmények között. Szerintem egy olyan extra tartalmat és mondanivalót ad a kártyának – de főként a kártya tulajdonosának – ami miatt egyáltalán elkezdtem foglalkozni a Kreatív névjegy kollekció kialakításával.
Visszatérve tehát magának a középső piros kartonnak a típusára: egy teljesen átlagos, 240 gr-os fotókartont használtam, ami tökéletes egy ilyen ötlet kivitelezéséhez. Ezért itt a papírokról szóló fejezetben ezt nem is részletezném, de lesz még néhány gondolat, amit a kasírozással kapcsolatban megosztok majd.
Fehér Chagall papírra készült az előoldal
A Chagall papírcsalád művészpapír jellege és kiváló minősége mellett egyedi különlegességgel is bír. A papír ún. két irányból textúrált, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy különböző szögekben fordítva, eltérő textúra látszódik. Az egyik irányból nézve hosszanti, bordázott mintázatot láthatunk, míg elforgatva kalapácsolt felülete jelenik meg.
Sajnos a fotók készítésekor annyira koncentráltam az egyéb „látványosságokra”, hogy pont ezt a dupla felületet nem kaptam le. Így viszont lehetőségem van megmutatni egy másik névjegykártyát, ami nem a kollekció része, hanem megrendelésre készítettem.
Ráadásul azért is nagyon érdekes pont ezzel a kártyával szemléltetni a Chagall különleges felületét, mert ezt a névjegyet is ugyanezzel a papírkombinációval készítettem. Legalábbis ami az elő- és hátoldalt illeti, mert ennél nem volt középső réteg. De a fehér Chagall előoldal és a fekete Prisma hátoldal ugyanaz az összeállítás. Ami pedig egyszer már jól működött, miért is ne alkalmazhatnánk újra.
Eddig mindössze egyszer volt alkalmam használni a Chagall csodás bordó színváltozatát. A Digitális arannyal nyomtatott bordó névjegy – a papíron kívül is – sok szempontból hasonló. Mindkét kártya kasírozott és stancolt, ráadásul ugyanazzal a boltíves formával készítve. Azt digitális arannyal, ezt pedig digitális fehérrel nyomtattuk. De ami miatt mindenképpen érdemes a kettőt összevetni, az a modulárisan felépülő, opcionálisan kérhető gyártási extrákból álló konstrukció. Ugyanez az elv a háromrétegű boltíves névjegy digitfehérrel készített sorozatánál is alkalmazható, csak itt nem így készítettem a mintadarabokat.
Még több Chagall
Ahogy sok korábbi papírral, úgy ezzel is volt már lehetőségem néhányszor dolgozni. Esküvői meghívókhoz és névjegykártyákhoz is sokrétűen használható.
A Toscan Wild Greenery kollekcióhoz pont ezt a pisztácia színváltozatot használtuk. Zöld színű kézi festéssel díszítve, egészen különleges hatást kelt. A Herb Garden kollekciónál több más textúrázott papír mellett, a fehér színváltozatból készítettünk, két színnel festett változatokat. Kifejezetten a Chagall papíros verziókat ebben a galériában tudod megnézni. Az Artistic Whisper bélelt borítékos meghívónál a fehér, a krém és a szürke változatait is használtuk.
Fekete Prisma kartonból van a hátoldal
A Prisma egy alapvetően színes kartonokból álló, egyik oldalán struktúrált felületű papírcsalád. Egyedi különlegessége, hogy ún. két oldalas papírról van szó. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a papír előoldalán jelenik csak meg a már említett struktúrált felület. Miközben a hátoldala teljesen sima. Ezzel a tulajdonságával szinte egyedülálló a textúrázott papírok között. De ami lényegesebb, hogy így számos különleges megoldásra és felhasználásra ad lehetőséget.
A sima hátoldal adja magát, hogy a kártyát valamire vagy valamibe ragasszuk. Ezt a színes, díszítő bordűrös megoldást a Bay Leaf Premium White Bloom kollekcióban találjátok. A burdűr nem csak elegáns, hanem arra is lehetőséget ad, hogy a Prismát más papírokkal párosítsuk. A bordűrre ragasztott kivitelezést egyébként az Infloresence esetében is kérhetitek extraként.
Még több Prisma
A Simple In Love zsebes-tasakos meghívó családban szintén Prisma papírra nyomtatott kártyákat használunk. Egyrészt van egy fő meghívó kártya, amit beleragasztunk a tasakba. Másrészt három további infókártya kerül a tasak zsebes részébe. Éppen azért választottuk ezt a papírt, mert a 220 gr-os vastagsága miatt a kártyák nem szorulnak bele a zsebbe, hanem könnyen kivehető és behelyezhető. A kollekcióban 13 különböző színű tasakból választhattok. Ezekhez elefántcsont és vajszínű Prisma papírra nyomtatott kártyát kérhettek.
Fekete, piros és fehér kartonokból kasíroztam a háromrétegű boltíves névjegy digitfehérrel készített darabjait
Bár magát a kasírozást – mint esztétikai megoldást – viszonylag gyakran alkalmazom, annál ritkább a három rétegű kivitelezése. A háromrétegű boltíves névjegy digitfehérrel készített változatainál viszont, ez szinte kihagyhatatlan volt. Néhány bekezdéssel feljebb írtam már róla, hogy ezesetben nem csak esztétikai igényről van szó. Hanem tartalmát és gondolatiságát tekintve is kiválóan passzol.
Minden ilyen esetben megemlítem, hogy a harmadik réteg kasírozását – egyedi kérésed alapján –, akár el is hagyhatjuk. Véleményem szerint nagyban hozzájárul a kártya esztétikájához, minőségéhez és főként annak összhatásához. De azt is el tudom fogadni, ha valakinek ez esetleg nem tetszik, vagy éppen konszolidálni szeretné kissé az árakat.
A kasírozás lehetőségeiről, annak folyamatáról, miértjeiről és mikéntjéről, a Névjegykártya készítés paraméterei című leírásban részletesebben is olvashatsz.
Szintén három rétegű kasírozással készítettem a Két oldalas vágott sarkú névjegyet, aminél egy halványabb szürke karton került középre. Ez persze sokkal kevésbé látványos, mint a fekete, vagy bármely más élénk szín. De ennél a névjegynél pont az volt a szempont, hogy a harmadik réteg ne legyen túl figyelemfelkeltő. Szintén fekete középső réteggel készítettem az Arany-fekete névjegy prégeléssel díszített változatait, főként esztétikai okokból. Viszont kifejezetten technológiai megfontolásokból terveztem szintén fekete középső réteget a Háromrétegű névjegy digitfehérrel és vaknyomással készített kártyáihoz, hogy a prégelt motívum még erősebben megjeleníthető legyen.
Boltíves formára stancolva
A boltíves forma vágáshoz, egy általam már korábban megtervezett és legyártatott stancformát használtunk. Ezért ha tetszik neked ez a forma és szeretnél ilyen névjegyet rendelni, akkor a stancforma készítésének az árát máris megspóroltad. A stancolás különböző lehetőségeiről – annak digitális alternatíváiról köztük a lézervágásról – és technikai részleteiről bővebben is olvashatsz a Névjegykártya készítés paramétereiről szóló oldalon.
De egy ilyen asszimetrikus forma esetén fontos azt is elmondanom, hogy ez valójában nem is egy forma, hanem négy. Mármint persze a forma ugyanaz, de 90 fokonként elforgatva négy eltérő variációt ad ki. Ha pedig mindez nem volna elég, akkor további egyedi stancformák tervezésére is van lehetőség. Ebben az esetben először az egyedi rajzolatot készítem majd el. Az egyedi stancformák rajzolása / tervezése után pedig megcsináltatjuk majd belőle magát a stanszerszámot. Az egyedi stancformák tervezési és gyártási paramétereivel kapcsolatban kérj egyedi árajánlatot és konzultációt!
A boltíves formát több névjegynél is használtam már, különböző elforgatásokkal. A Boltíves névjegy fekete-fehér nyomtatással készített darabjainál, az ív alulra került. Ettől kifejezetten modern / geometrikus stílusúvá vált a kártya összhatása. Míg a Digitális arannyal nyomtatott bordó névjegy esetében, pont fordítva áll a forma. Ez viszont kifejezetten klasszikus – a boros témához épp ezért nagyon jól illő – hatást eredményez.
Több stancformából választhatsz
További aszimetrikus stancszerszámmal készített formákról is olvashatsz még a Kreatív névjegykollekcióm további darabjai közt. Nyolc különböző forma készítésére alkalmas az szerszám, amit a Két oldalas vágott sarkú névjegy gyártáshoz használtunk. A Kristály formájú névjegy fehér nyomtatással készített sorozatához három különböző formát terveztem. Ha ezeket elforgatással és/vagy tükrözéssel – ún. hátulról stancolással – kombináljuk, akkor összességében már elég nagyszámú egyedi variáció kérhető, bármilyen plusz költség nélkül is.
A Fekete névjegy szivárvány fóliával készített kártyáihoz, egy olyan speciális stancszerszámot készítettünk, amivel csak a ferde oldalt vágjuk meg egyforma szögben. Azután pedig a különböző méretű kiegészítőket már síkvágóval lehet méretre igazítani. Igaz, hogy ennek precíz elkészítése is igényel némi plusz ráfordítást. Cserébe viszont egészen változatos mennyiségű és fajtájú illetve méretű további papírterméket készíhetünk ugyanazzal a vizuális megjelenéssel.
További kiegészítők
A sok különböző tevékenységhez – amelyekhez névjegykártyát terveztem – örömmel találok ki további papírkiegészítőket is. Saját termékek értékesítéséhez nyilván lehet csinálni köszönetkártyát, a csomagoláshoz matricát és a postai küldéshez egyéb apróságokat. Bolti / kiskereskedelmi értékesítéshez készülhet árcímke, illetve ennek különböző tartalmú klónjai, pl. ruhacímke. A rendezvényszervező témakörben tervezett Fekete névjegy szivárvány fóliával készített kártyáihoz, vastag mappát, az iratok rendezéséhez alkalmas táblát készítettem.
De mivel minden tevékenység / vállalkozás egyedi jelleggel bír, így az is változó, hogy milyen egyéb papírtermékekre lehet szükség. Ezeket én nem feltétlenül tudom kitalálni, illetve a Kreatív névjegy kollekcióm tervezésénél, csak annyi volt a szándékom, hogy megmutassak néhány ötletet. A Névjagykártya készítés paraméterei című – főként technológiai – ismertetőben, több infót is összegyűjtöttem a Nem csak névjegykártya bekezdésben, érdemes elolvasni.
Jegyzetfüzetet is terveztem, hogy gazdagabb legyen az arculat
Bármilyen tevékenységhez lehet készíteni névreszóló jegyzetfüzetet vagy határidőnaplót, ami nem csak nagyon elegáns és stílusos, de a brand építésben is fontos szerepe lehet. A háromrétegű boltíves névjegy digitfehérrel készített, differenciált grafikával tervezett sorozatának motívumait egy az egyben át tudtam ültetni a füzetre is.
De nem csak a grafikai motívumokat, hanem a kivitelezés szinte minden részletét is meg tudtam jeleníteni a füzetben. Anyagában színezett fekete kartonból – amiből a borító készült – szintén digitális fehérnyomtatással kerültek rá a nonfiguratív motívumok. Egyedi rendelés esetén nyilván mindenki maga választhatja ki, hogy a 25 grafikából melyiket szeretné a füzet elejére és hátoljára.
A névjegy grafikai elemei a füzetben is megjelennek
A belívet – a névjegykártya előoldalához hasonlóan – fehér papírból készítettük, egy szín fekete szöveg nyomtatással. Egy egyszerű, pontozott vonalas oldaltervet készítettem, amibe viszont belekomponáltam a többi díszítő grafikát is.
Ezzel nem csak a borítón, hanem a belíveken is visszaköszön a vonalas díszítőmotívum, anélkül, hogy zavarná a füzet funkcionális használhatóságát. Bár a papírok nem pont ugyanazok, de csak azért, mert a mintadarabok elkészítésekor ezt éppen nem tudtam megoldani. De rendelés esetén nyilván ezt is összehangoljuk, akár az eredeti papírokat, akár attól eltérőt szeretnél.
Végül pedig a legizgibb megoldás, hogy a névjegykártya középső piros rétegét – ami igazán diszkréten látszódik csak – a füzetnél is hasonló finomsággal sikerült megoldani. Ugyanis egy speciális kötészeti módszerrel, ún. nyitott gerinccel készítettük, így az ívek összevarrásához használt piros cérne kötés, pont olyan intenzitással mutatkozik csak meg, mint a névjegynél a középső réteg.
Összességében tehát a névjegy minden grafikai, kivitelezési, illetve identifikációs eleme megjelenik valamilyen formában a füzeten is. Ami ráadásul a tanácsadó, terapeuta tevékenységhez is tökéletesen passzol.
Egyedi lehetőségek a háromrétegű boltíves névjegy digitfehérrel készített sorozatának rendelésénél
A felsorolt tervezési és kivitelezési részletekről szóló bekezdésekben, elég részletesen írtam a háromrétegű boltíves névjegy digitfehérrel készített változatainak rendelésénél kérhető további lehetőségekről. Pedig így is van benne három rétegű kasírozás, fehér nyomtatás, és differenciált grafikai tartalom is. De lehet belőle elvenni – egy keveset ha nagyon muszáj – és persze ehez is lehet hozzátenni. De ez a dizájn szerintem annyira egyben van, hogy szívem szerint nem változtatnék semmin.
Annak a lehetőségét viszont egyáltalán nem zárnám ki, hogy ugyanezt az alapötletet, más tematikára adaptáljam, vagy akár egy-egy részletét lecseréljem. Bár a leírást újraolvasva azt hiszem, hogy mégis egy kicsit bonyolultabb névjegy lett, mint ahogy eredetileg elképzeltem. Hiszen több olyan produkciós eljárást is alkalmaztam, amelyekből akár csak egy is különlegessé tehet egy névjegyet.
Mindezekkel együtt is úgy gondolom, hogy akár csak egy részlet megváltoztatásával is lehetőséget teremthetnénk rá, hogy egy egészen más hangulatú névjegy készüljön. Az egyik ilyen lehetőség lenne az egyedi papírválasztás, ebben az esetben főleg a fekete-fehér-piros kombinációtól való eltérés. Ugyanakkor a papírok módosítása azt is magával hozhatja, hogy akár a grafikát, akár a többi produkciós eljárást is hozzá kell igazítani az új elkpézelésekhez.
Választhatsz papírt és egy csomó minden mást is
Az egyedi papírválasztással kapcsolatosan, több érdekes cikket is találsz blogunkban. Bár maguk a bejegyzések esküvői meghívó témakörben születtek, az azokban részletezett papírok, bármi másra is használhatók. A Milyen papírra nyomtasd az esküvői meghívót című írásban egy általánosabb megközelítést találsz. De a Színes meghívó kartonok már kifejezetten a hasonló ötletekhez (is) alkalmazható papírokról szólnak.
A színes papírok esetén alkalmazható digitális ezüst és arany nyomtatás részleteiről, a linkre kattintva tudhatsz meg többet.
Remélem a leírásból jól látszik, hogy az egész koncepciót úgy találtam ki, hogy annak minél több eleme szabadon variálható legyen. Érdemes a Kreatív névjegy kollekció teljes kínálatát átböngészni és az abban taláható számos további ötletből inspirálódni! A kollekcióban található ötletek viszonylag szabadon kombinálhatók, ha egyedi elképzelésed támad, kérj inkább konzultációt!
Munkadíjak
»» Grafikai alapdíj: 8000 Ft
»» Nyomdai előkészítés díja: 5000 Ft
Gyártási árak
»» Alapcsomag: 3 réteg papír + 2 nyomtatás + 2 kasírozás + stancolás: 46500 Ft = 100 db
»» További csomagok: 3 réteg papír + 2 nyomtatás + 2 kasírozás: 26500 Ft = 100 db
»» Munkadíj összesen: 13000 Ft
»» 100 db-os csomag összesen: 46500 Ft
»» db ár: 465 Ft
»» 200 db-os csomag összesen: 73000 Ft
»» db ár: 365 Ft
Egyedi tipográfiával készített névfelirat / self brand logó tervezése
Kasírozás: a középső piros karton kihagyható vagy másik színre cserélhető
Hátoldali nyomtatás: a fehér nyomtatás elhagyható vagy másik színre cserélhető
Reviews
There are no reviews yet.