Hatféle papírból ragasztott pink névjegy – nem is olyan egyszerű
A hatféle papírból ragasztott pink névjegy sorozatot, tényleg hat különböző papírból készítettem. A felhasznált kartonokról külön-külön is írok majd részletesen, de először megpróbálom az alapötletet, vagyis a kivitelezési eljárást leírni. Számomra is meglepetésként hat, hogy amíg kigondolni, megtervezni és a mintadarabokat elkészíteni, nagyon könnyű – és főként izgalmas – volt, addig a leírásnál azt sem tudom, hogy hol kezdjem. Hiába próbálom leegyszerűsítve megfogalmazni, egyelőre nem sikerül 🙂 Ezért megpróbálm lépésről-lépésre haladva elmesélni, hogyan is találtam ki és készítettem el.
Egész pontosan nem is próbálom meg, hanem ide linkelem egy másik, már korábban elkészített leírásomat. Arról van ugyanis szó, hogy a hatféle papírból ragasztott pink névjegy alapötlete eredetileg egy másik névjegyhez készült. A Hat színből ragasztott öko-névjegy első verziója kapcsán találtam- és fejlesztettem ki, ezt a sok geometrikus formából álló ötletet.
Egy korábbi ötlet alapján
Az eredeti elképzelés kidolgozása során az jutott az eszembe, hogy egy ilyen meglehetősen bonyolult, sok gondolkodást és tervezést igénylő névjegy esetében, érdemes lenne több variációt is készíteni belőle. Ha már egyszer sok energia befektetésével kidolgoztam az eljárást, akkor ne egyetlen kártya legyen a végeredmény.
Ezért minimális – de jelentős – részletek módosításával készítettem ezt a második változatot. Az egyik különbség, hogy ezt álló tájolásban terveztem, míg a másik fekvő. De ez mint opcionális választható lehetőség, amúgy is szabadon variálható, mindkét névjegy esetében. Ezért ezt inkább csak kipróblás képpen készítettem, de szerintem mindkét verzió egyformán klassz lett.
Jelentősebb különbség, hogy a teljes papírsorozatot és így persze a színvilágot kicseréltem és így az egész névjegy összhatását / hangulatát is sikerült újraértelmezni. Az alapvetően rózsaszín-pink színek miatt, illetve néhány papírnak köszönhetően, ez egy sokkal csajosabb változat.
De ahogy már említettem, az előző, eredeti változathoz készített ismertetőm, sok magyarázó illusztrációval és minden részlet alapos kifejtésével, már korábban elkészült. Annak pedig nem látom értelmét, hogy nagyjából ugyanazt a leírást megismételjem. Ezért ha kíváncsi vagy az ötlet kialakulására és a kivitelezési megoldás fejlesztésére, akkor kattints a linkre! Ha viszont konkrétan erről a kártyáról szeretnél több infót, vagy már elolvastad a másikat, akkor olvass tovább! 🙂
Soha sem volt még ilyan fontos a papírválasztás
A hatféle papírból ragasztott pink névjegy koncepciója, hogy tökéletes papírkombinációval készüljön. Mind a hat papír színe, felülete, textúrája és taktilis jegyei, egyedi és különleges karakterrel bírnak. Ezek kombinációja akár túlzásnak, öncélúnak is tűnhetne, de úgy gondolom, hogy mégsem az. Mégpedig azért nem, mert az egyedi táskakészítés szellemiségének és vizuális jegyeinek, ilyen módon való leképezése teszi indokolttá.
A hat papír külön-külön is megérne egy hosszabb leírást, több olyan is van közöttük, amelyeket más névjegyeknél is használtam már. Most megpróbálok csak röviden írni róluk néhány mondatot, mert a lényeg úgyis az, hogy együtt nyújtanak különleges látványt.
Curious Metallics 300 gr Nude – a névjegy előoldalához
A hatféle papírból ragasztott pink névjegy alapját az előoldalhoz választott papír – hangulata, színe és stílusa – adja. A Curious Metallics papírcsaládot egyébként is gyakran szoktam használni. Névjegyeket és esküvői meghívókat is szép számmal készítettem már belőle.
Sikerének egyik oka, hogy több mint harminc különböző színben kapható, ami univerzális felhasználási lehetőségeket rejt magában. Továbbá az is sokrétűen felhasználhatóvá teszi, hogy 120 gr-os papír és 300 gr-os karton változatban is kapható. A legnépszerűbb – ice gold, ice silver, ivory, stb. – színekből pedig 250 gr-os változatok is elérhetők, kifejezetten digitális nyomtatáshoz készített, költséghatékonyabb ív méretben.
Karakteres megjelenése és színvilága miatt használtam az Ovális névjegy púder papírból készült kártya sorozatához is. Egy szín fekete szöveg nyomtatással kombinálva olyan letisztult, minimalista és igazán stílusos hatást ad, amit egyetlen más papírral sem lehet elérni. Enyhén aranyosan csillogó gyönygházfényű felülete olyan visszafogottan jelenik meg, hogy bizonyos fényviszonyok között szinte nem is látható.
A Someone You Love meghívónál, szintén aranyosan csillogó, ekrü színű papírral kombináltam. Rosegold fólianyomásos kerettedel díszítve, bordűrként alkalmaztam a Dressed In White Rose Pearl kollekcióban. Illetve egy picit eltérő kivitelezési megoldással, több rétegben egymásra ragasztva készítettem – szintén geometrikus formákból álló – díszítő megoldást a Dimensional Love meghívó esetében.
Gmund Urban – szinte most használtam először
A hatféle papírból ragasztott pink névjegy elnevezésénél sokat gondolkodtam, mert majdnem ugyanilyen találó lett volna a púder is. Sőt ha úgy vesszük, akkor sokkal több benne a pasztell árnyalatú papír, de összességében mégis a pinket tartom találóbbnak, mivel a púder mint gyűjtőszó, többféle színt is takarhat.
A Gmund Urban 250 gr Cement Powder ráadásul annyira halvány árnyalat, hogy még púderrózsaszínnek is csak némi jóindulattal nevezhető. Főként ha a kártya készítéséhez használt többi papírral vetjük össze, épp ezért érdemes inkább a papírcsalád többi tagjához hasonlítani.
A modern város textúrái
Az Urban papírcsalád a modern építészet, a város anyagainak felületeit és textúráit jeleníti meg, három nagyon karakteres módon. Az Architect egészen sűrűn barázdált, a műanyagéhoz hasonló, a Cement a beton és a műgyantázott felületeket idézi. Míg a Brasilia a fafelületket imitáló bútorlapok rajzolatát jeleníti meg – mindezt négy jellegzetes árnyalatban.
Mindhárom nagyon különleges és eddig nem nagyon volt még lehetőségem használni őket. A fafelületű változatok az én ízlésemnek kissé erősek, túl direkt. Ráadásul olyan mélyen barázdált, hogy digitális technológiával történő nyomtatása szinte lehetetlen. Mármint persze lehetséges, csak nem lesz igazán jó minőségű, ezért számomra is kérdéses, hogy vajon milyen grafikus/szöveges tartalom – illetve téma – megjelenítésére lenne igazán alkalmas. Az Architect bordázott felülete viszont épp ellenkezőleg, olyan finom, hogy szabad szemmel lényegében nem is látható.
A Cement viszont valahol a kettő között van, ránézésre is érzékelhető ez a felületkezelt betonra emlékeztető struktúra, de még épp eléggé finom ahoz, hogy jól lehessen rá nyomtatni. Bár pont a hatféle papírból ragasztott pink névjegy esetében nem volt szükség nyomtatásra. Itt csak a színe és a különleges felülete miatt illeszkedett tökéletesen a többi közé.
Curious Soft Touch – szintén egy ritkán alkalmazott papírféleség
A Curious Metallics papírokról a bejegyzés elején írtam már. De a Curious elnevezés több papírtípust is magában foglal és közülük csak az egyik a Soft Touch – még visszatérek rá. A következő papír a Matter amit Kreatív névjegy kollekcióm egy másik darabjánál már használtam. A Kristály formájú névjegy fehér nyomtatással készített változatainal több színt is alkalmaztam, érdemes elolvasni.
Szintén Matterből készült ez a névjegy, aminek az előodalát a Curious Soft touch papírból készítettem.
A Matter kifejezetten durva, szinte már csiszolópapír felületű, míg a Soft touch épp ellenkezőleg, speciális velúros tapintású. A névjegyről írt részletes cikkünket céges honlapunkon tudod elolvasni. A Curious Alchemy családban antikolt felületű, kizárólag metál színű papírok szereplnek. Egy rövid bemutatót olvashatsz róla Prémium esküvői borítékok című blog bejegyésünkben.
Különleges tapintású camambert felülettel
Visszatérve a Soft Touch-ra: bár nagyon szeretem ezt a papírkülönlegességet, sajnos ritkán van lehetőségem használni. Az egyik problémát az jelenti, hogy mindössze két színben érhető el: fehér és ez a púder. Utóbbit ráadásul nem is tartja állandó készleten a hazai forgalmazó. Nekem is csak azért van belőle, mert egyszer sikerült egy kisebb mennyiséget beszereznem egy akció keretében. De a jelen időszakban fennálló beszerzési nehézségek a fehér változatnál is tapasztalhatók.
A másik nehézséget épp e papír egyedi különlegessége jelenti. A speciális velúros / camambert tapintású felülete miatt, az ívek gyakran összetapadnak. Emiatt a nyomdagépek vagy nem tudják behúzni, vagy kettőt vesznek fel belőle és emiatt elakad. Az egyetlen megoldás, hogy kézzel kell adagolni ívenként, ami viszont – érthető módón –, jelentősen megnehezíti a használatát.
Mindezek miatt, bár igazán különleges és egyedi papír, használata számos nehézségbe ütközik. De emiatt nem szerenék senkit sem lebeszélni róla, sőt én magam is ezért használtam a hatféle papírból ragasztott pink névjegy készítésénél.
A Keaykolour Biscuit általam nagyon kedvelt papír
A Keaykolur papírcsaládot elég sok korábbi munkánál volt már lehetőségem használni. Névjegykártyák, füzetek és esküvői meghívók készítléséhez egyaránt alkalmaztam már különböző színváltozatait.
A Színes névjegy vaknyomással készített kártyáiból, a natúr barna színű camel kartonra nyomtattuk az egyiket. Valamint e névjegy „nagytestvérénél” is ez volt az egyik ragasztott karton. Két másik színt használtam egy korábbi, két rétegben kasírozott névjegykártya hátoldalához, amit vaknyomásos logóval díszítettünk. Erről a névjegyről céges oldalunkon olvashatsz részletesen.
Esküvői meghívók tekintetében egészen sokat fel tudnék sorolni, amiket különböző színű Keaykolour papírokból készítettem. De konkrétan a biscuit színváltozatot két meghívó kollekcióban is használtuk. A Bay Leaf Premium Sparkle esetében egy szín fekete szöveg nyomtatással és szivárvány fóliaprégeléssel kombináltuk. Míg az Uncomplicated Beauty kártyáit arany, ezüst és rosegold prégeléssel gazdagítottuk.
De ami abszolute újdonság a Pimpernel kínálatában, az egy vaknyomással díszített, színes füzetcsomag. Mind a kilenc színváltozatot Keaykolour kartonokból készítettük, közülük az egyik a biscuit.
Ha érdekel a füzetkollekció tervezésének folyamata és néhány szakmai információ, akkor olvasd el az erről szóló blog bejegyzésünket: Mezeivirágos füzetek. A teljes kollekció mind a kilenc színváltozatát pedig itt találod.
De ami igazán vicces, hogy ha rákeresel a „keaykolour biscuit” kifejezésre, akkor a google képtalálatait között, a gyári fotók után, az általam készített borítékfotók jönnek föl találatként. Biscuit papírból készített bélelt borítékjainkat ide kattintva tudod megnézni.
Twill bordázott papírcsalád
A hatféle papírból ragasztott pink névjegy tervezésénél, a papírok összeválogatásánál nyilván fontos szempont volt a szín és a felület is. Hiszen azt szerettem volna, hogy ha a sokféle geometrikus formából álló hátoldalak, a lehető legváltozatosabban jelennek meg. A korábbi papírok közül néhány – biscuit, soft touch és még a urban is – sokkal inkább a tapintható felületük által érzékelhetők erősebben. Ezzel szemben a Twill, egy igazán erősen és mélyen barázdált, elegáns bordázott felületű papírcsalád.
Kifejezetten „alap” színkből állt korábban ez a papírcsalád, aztán 2019-ben ez kibővült néhány új árnyalattal. Ezek közül az egyik ez a szintén nude elnevezésű púder rózsaszín, amit volt már szerencsém néhányszor kipróbálni. Két korábbi esküvői meghívót is ebből a színből készítettem. A Dressed In White Elegant Bordur esetében, vaknyomással díszített kártyát készítettem a karton változatából, amit egy ragyogófehér bordűr kartonra ragasztottam. A Secret Garden #07 esetében pedig, egy nyolc különböző leveles-virágos díszítőgrafikával készített, nyomtatott borítéksorozatot terveztem a vékonyabb változatából.
Csak az érdekesség kedvéért szeretném megjegyezni, illetve felhívni rá a figyelmet, hogy milyen csalókák lehetnek a gyári színelnevezések. Ennél a névjegynél három „nude” névre hallgató papírt is felhasználtam, közülük kettő ráadásul ugyanannak a gyártónak a terméke. Az alábbi ábrán pedig klasszul látszik, hogy mégis mennyire különböznek.
Több szempontból is fontos volt tehát a Twill papír beválogatása, hiszen színében és felületében is markánsan eltér a többitől. Így lehet még változatosabb e névjegy sorozat megjelenése.
Végül az utolsó, egyben a leglátványosabb a sorban
A különböző felületű és árnyalatú púder papírok közé mindenképpen szerettem volna, egy karakteresen eltérő, de színben azért jól illő papírt is. Így esett a választásom a Gmund Action papírcsaládra, amit több ízben is használtam már a Kreatív névjegykollekcióm különböző darabjainál.
A Gmund Action egy rendkívül változatos jellemzőkkel bíró és összetéveszthetetlenül különleges színekből álló papírcsalád. Az egészen pasztell árnyalatoktól a sokkolóan intenzív színekig terjedő skálán. Érdemes megemlíteni a gyári színmegjelölések közül néhányat. A nuclear acid elképesztő savas zöld, a pastell heart attack talán lazac színnek mondható, de őrületes metálos csillogással fűszerezve.
A papírcsalád további különlegessége a méhsejtrács szerű mikrobarázdált textúra, ami a csillogó felületkezeléssel együtt, szinte plasztik érzetűvé teszi a papírt. Legalábbis az előoldalát, azoknál a színeknél, amelyeket kétoldalas változatban készítettek. Ugyanis a teljes színválasztékban, csak az egyik, illetve mindkét oldalán felületkezelt színek is szerepelnek. A kétoldalas papírok esetében az elő- és hátoldal értelemszerűen egyforma. Az egyoldalas színeknél viszont, a nagyon erőteljes előoldalhoz rendszerint, egy sokkal visszafogottab árnyalatú hátoldal tartozik.
A kétoldalas kialakítás fantasztikus lehetőséget kínál, hogy pl. névjegykártyák esetében olyan összhatást kapjunk, amit egyébként csak két réteg kasírozásával lehetne elérni.
A hatféle papírból ragasztott pink névjegy esetében különösen „jól jött” a kétoldalas action papír, hiszen így a hátoldal irányából teudtam ragasztani. Mert az előoldal viszont annyira ütős, hogy egyértelműen ez a legerőteljesebb szín / felület az összes közül. Persze hozzá kell tenni, hogy részben csak azért, mert minden relatív. Értsd: pont azért válogattam pasztell árnyalatokat, hogy tehessek közé egy igazán élénket is.
Hat különböző papír – nem sok ez egy kicsit?
Névjegykártyák és meghívók készítse során is volt már, hogy 2-3 különböző papír házasításával született egy új darab. Ezért egyértelműen technológiai és esztétikai határokat feszeget a hat különböző papír együttes használata. Már önmagában e sokféle jellegzetes papír is vizuális orgiát jelent. De az, hogy mindezt egy viszonylag kis méretű névjegykártyán, ráadásul hét különböző geometriai formában készítettem – talán soknak tűnhet.
Ahogy a leírás elején is említettem már, a hatféle papírból ragasztott pink névjegy tervezése során elkapott a lelkesedés. Bár ez nyilván egyedi ízlés kérdése is, számomra egyáltalán nem „túl sok” ez az ötlet és összeállítás. Azt viszont nem tagadom, hogy a kézi ragasztás során már felmerültek bennem aggályok.
Stancolni is kell a hatféle papírból ragasztott pink névjegy darabjait
Hosszan írtam már a hatféle papírból ragasztott pink névjegy alapötletéről és grafikai fejlődéséről, valamint az alkalmazott papírokról. Ezután pedig sok további részletet szeretnék még megosztani a kézi ragasztásról és a teljes kivitelezésről is. De közben muszáj röviden megemlítenem, hogy bár a végeredmény egy szabvány formájú névjegy, mégis komoly stancolási fázis is van benne.
De a fotókból nyilván mindenki számára egyértelmű, hogy a különböző formájú geometrikus darabokat stancolással készítjük. Akinek esetleg nem egyértelmű, az fussa át a Névjegykártya készítés paraméterei című bejegyzést. A tökéletes ragasztás előfeltétele, hogy már a darabok formára vágása is hibátlan legyen. Ehez egy a szokásostól eltérő, ún. közös élen való stancformát kellett készíteni. Csak ezzel biztosítható, hogy az ötféle papírból vágott formák, tökéletesen illeszkedjenek majd a ragasztásnál.
A Fekete-fehér névjegy kétféle papírból ragasztott változatainál csináltam már hasonló – általam szintbe ragasztásnak nevezett – eljárást, de ott csak két darabot kellett összeilleszteni. Azért is érdemes ezt megnézni, mert ennek a névjegynek a tervezés és gyártása is előtanulmány volt, az öt különböző formából összeállított névjegy készítéséhez.
Speciális, kézzel végzett munkafolyamatok
Az ilyen, különböző darabokból összeragasztgatott kártyák azonban, nagyon nem nyomda-kompatibilis megoldások. Mondhatnánk úgy is, hogy a nyomdai gyártási folyamatok között ez egy abszolut unortodox megoldás, értsd: nem csinálnak ilyet. Ezt ugyanis nem lehet gépesíteni és sorozatgyártani, minden darabot egyesével, kézzel kell összeragasztani. Bár nagyon sok kézi munkafázist végeznek ma is a nyomdákban – könyvkötés, fotóalbum készítés, könyvtest varrás, regiszterezés, stb. – ilyen egyedi névjegykártyákat, nem csinálnak sehol. Legalábbis én így tudom.
Tervezés és gyártás
Ezért amikor ezeket a megoldásokat kitaláltam, az első mintadarabokat elkészítettem, már eleve úgy terveztem, hogy én magam fogom majd megcsinálni őket, hogy ha rendel belőlük valaki. A tervezés és a gyártás / megvalósítás tehát elválaszthatatlanul összeforrt ezen a ponton. És azért vagyok talán erre a legbüszkébb, mert ezeket a megoldásokat nem valaki mástól tanultam. Hanem én magam próbálgattam, fejlesztettem és gyakoroltam, tökéletesítettem. Nem tagadom, volt pár olyan ötlet is, ami menetközben elvérzett, nem vált be a gyakorlatban annyira, mint amennyire jónak tűnt az elején.
Céges oldalunkon bővebben is olvashtasz róla.
De csináltam olyan kártyákat is, amelyeknél még ennél is bonyolultabb megvalósítást találtam ki. Ezek mindegyikénél sok próbálgatásra és gyakorlásra volt szükség. Nem egy volt, ami nem sikerült elsőre és amikor már majdnem elvetettem az ötletet, akkor eszembe jutott egy másik megoldás és azt alkalmazva végül sikerült amit elképzeltem. De egy könyvkötő barátom is sokat segített az általa – hasonló módszerekkel – kifejlesztett egyedi megoldásokkal és trükkökkel.
Öt darabból ragasztva
Utaltam már rá, hogy az öt különböző formára vágott mozaik darab ragasztása, nem kevés kihívást jelent. Bár a tervezés során úgy véltem, hogy ha kevesebb darab esetében működött ez az eljárás, akkor több formánál sem fog problémát okozni. De a helyzet mégis az, hogy bár meg lehet csinálni, de a darabok számával exponenciálisan nőnek, a ragasztás során jelentkező nehézségek.
Persze mint minden más hasonló, gyakorlati jellegű munkafázis esetében, itt is igaz a klasszikus közhely, hogy gyakorlat teszi a mestert. Az első néhány munkadarab esetében nagyon kellett koncentrálnom. Azt is próbálgattam, hogy az alapot, vagy a formára vágott darabokat érdemes lekenni / illeszteni. De még azzal is elszórakoztattam magam, hogy az egyes formákat, milyen sorrendben ragasszam fel. És amikor már kezdett kialakulni a dolog az első sorozatnál, akkor jött a második grafikai változat, a hétféle különböző geometriai formákra osztott csomagból.
Ezt is csak gyakorolni kell
A fenti próbálgatásokból nyilván az derült ki, hogy a hét különböző forma típus esetében, más-más megoldások vezetnek célra. Szemfülesek pedig azt is észrevehetik néhány közeli fotón, hogy nem lett mindegyik ragasztás 100%-os, van közöttük néhány darab, ami mondjuk csak 95. Nem magyarázkodnék, hogy a leírtak szerint készítve a mintadarabokat, miért sikerült egy-kettő gyengébben. De azt bizton állíthatom, hogy egy „rendes” széria rendelés esetén, még ezek a minimálisan nemjól sikerült darabok is elkerülhetők. De ha véletlenül mégsem, akkor is az a helyzet, hogy egy ilyen handmade névjegy esetében, szerintem ez maximálisan belefér.
Mégvalamit megfigyeltem a mintadarabok készítése során. Az ehez hasonló minimális pontatlanságok, nagyobb valószínűséggel fordulnak elő, ha nem egyforma vastagságú darabok kerülnek egymás mellé. Több különböző 300 gr-os karton a legtöbb esetben tökéletesen illeszkedik. De a 240 gr-os bordázott Twill néha elcsúszik egy picit.
Tervezési szempontból és a végeredményt látva ez a névjegy persze elképseztően izgalmas, de a kivitelezést tekintve rendkívül bonyolult a folyamat. Részben ezért, részben pedig az optimális példányszámok miatt érdemes csak egy forma típussal rendelni a kártyát. Illetve persze azért is, mert a hétféle formára vágás, egyben hét stancolási fázistt is jelent, ami pedig árban lenne nagyon magas.
Érdemes tehát egyet – nagyon maximum kettőt – kiválasztani a hétféle forma típusból. A megfelelő példányszámban készítve, minden szempontból optimális rendelési csomagot lehet így összeállítani.
Röviden a tipográfiáról
Olyan sok részletet kellett felsorolnom a hatféle papírból ragasztott pink névjegy precíz leírásához, hogy a tipográfia a végére maradt. Pedig összességében ez is nagyban hozzátesz a névjegy hangulatához és stílusához. Egy manapság nagyon divatos, finoman retró jegyekkel gazdagított betűtípussal dolgoztam, ez a Losta Masta.
Hét vastagsági fokozata már igen nagy mozgásteret ad a tervező számára, hogy látványos és nyomdailag szakszerű, differenciált tipográfiát lehessen készíteni. De ami miatt igazán izgalmas, azok a speciális karakterpárok – ún. ligatúrák –, valamint az egy-egy karakterhez tartozó, különleges betűrajzolatok – alternate character-ek – amelyekkel még látványosabb feliratokat lehet készíteni.
Mind a hét vastagsági fokozathoz 490 betűrajzolat tartozik, köztük pl. olyan klassz megoldásokkal, mint a „g” betű, alul vágott változata, illetve az „fi” és „st” ligatúrák. A névjegyet az én szememnek és ízlésemnek kedves, minimális tartalommal készítettem, de nyilván további adatok felsorolására is van lehetőség.
Egyedi lehetőségek a hatféle papírból ragasztott pink névjegy rendelése esetén
A hétféle geometriai típus már önmagában is komoly választási lehetőséget jelent. De egyedi kérésre szívesen tervezek további hasonló formákat. Ebben az esetben viszont kalkulálni kell az új formák vágásához szükséges, egyedi stancszerszám formatervezési és gyártási költségeivel is. Az egyedi stancformák tervezési és gyártási paramétereivel kapcsolatban kérj egyedi konzultációt! Illetve érdemes átfutni a Névjegykártya készítés paraméterei című bejegyzést, azon belül is a stancolásról szóló bekezdéseket.
A leginkább nyilvánvaló egyedi lehetőség hogy magad határozod meg a hatféle papírból ragasztott pink névjegy papírjait. Papírválasztás tekintetében amúgy is rengeteg lehetőségből választhatsz, bármely másik névjegy rendelése esetén is. Az egyedi papírválasztással kapcsolatban érdemes elolvasni kapcsolódó blog bejegyzéseinket.
Bár esküvői meghívó témában született, de ugyanúgy használható névjegyekhez is a Milyen papírra nyomtasd az esküvői meghívód című írásunk. Csakúgy mint a Színes meghívó kartonokról szóló cikkünk, amiben kifejezetten olyan papírokról olvashatsz, amelyek alkalmasak lehetnek ehez a különleges névjegyhez. A különleges kézi kivitelezésre tekintettel viszont mégis azt javasolnám és kérném, hogy egyedileg egyeztessünk az elképzeléseidről.
Van már egy másik papírkombinációban készült változat
De legelsőként a hatféle papírból ragasztott pink névjegy nagytestvérét érdemes megnézni. A Hat színből ragasztott öko-névjegy esetében, kifejezetten natúr / természetes színeket válogattam. Hiszen nem titok, hogy az egész ötletet is újrahasznosítottam és minimális – gyártási – módosításokkal egy teljesértékű, másik változatot is készítettem belőle. Amellett, hogy azt fekvő tájolásban készítettem, a teljes papírkombinációt is kicseréltem. Főként natúr barna színű papírokból válogatva egy természetesebb színösszeállítsában készítettem el.
Prégelés, stancolás, digitális arany nyomás, stb.
Egy egész csomó extrát fel lehetne még sorolni, amivel tovább cizellálhatnánk a kártyát. Ebben a konkrét esetben mégis úgy érzem, hogy minden további díszítés, már tényleg túlzás lenne. Ár tekintetében sem lenne szerencsés még több költségnövelő megoldást belevinni. De inkább esztétikai értelemben nem látom értelmét további kunsztoknak.
Annak viszont annál inkább, hogy azokkal a műveletekkel, amelyek már így is benne vannak, további kreatív ötleteket valósítsunk meg. Nem akarok őrült elképzelésekkel előállni, de kapásból eszembe jutott néhány amit szívesen kipróbálnék. Nagyon érdekes lehetne, hogy ha csupa különböző fekete kartonból készítenénk el. Azok is különböznének színben, mert minden fekete más egy picit. De mindenképpen eltérők lennének a felületi textúrájukat illetően.
Ha csak az itt is felhasznált papíroknál maradunk, akkor a Keaykolour, a Twill és a Urban családban is van fekete. Szintúgy a Curious Metallics családban, ami gyönygházfényűen csillogó, így már ezzel a négy különböző kartonnal is izgalmas látványt lehetne elérni.
Csupa szürke vagy fehér
De ehez hasonlóan meg lehetne csinálni csupa szürke papírból, amelyek eltérő árnyalatai is egyedülálló összhatást adnának. Illetve különböző felületű, de egyforma színű fehér papírból, amivel fantasztikus textúrális változatosságot lehetne elérni. Az is eszembe jutott, hogy akár egyetlen papírból is el lehetne készíteni, csak a ragasztás és a formák kedvéért.
Vagy akár csak egyféle textúrázott felületű papírból, amit viszont 90 fokos elforgatásokkal stancolnánk ki. Pl. egy bordázott felületű papírból az egyik darabnál vízszintesen, a másiknál függőlegesen futnának a barázdák. Így az egyes darabok árnyalatai különbözőnek tűnnének, egy irányból érkező fény esetében.
Remélem, hogy sikerült felkeltenem az érdeklődéses ezzel a rövidke ötleteléssel és kedvet kapsz az egyedi rendeléshez. Szívesen elkészíteném az említett változatokat, valamint törném még a fejem, további különleges megoldásokon.
Munkadíjak
»» Grafikai alapdíj: 5000 Ft
»» Nyomdai előkészítés díja: 3000 Ft
Gyártási árak
»» Alapcsomag: papír + nyomtatás + stancolás + ragasztás: 86500 Ft = 100 db
Az alapcsomag nem csak a 100 db névjegy készítéséhez felhasznált, hanem a típusnként megmaradó, további 400 példány elkészítésére elegendő, stancolt papírmennyiséget is tartalmazza. Ez átvehető vagy későbbi rendelésre megőrzöm.
»» További csomagok: nyomtatás + ragasztás: 28800 Ft = 100 db
»» Munkadíj összesen: 8000 Ft
»» 100 db-os csomag összesen: 86500 Ft
»» db ár: 865 Ft
»» 200 db-os csomag összesen: 115000 Ft
»» db ár: 575 Ft
Hét féle forma típus választható
Egyedi tipográfiával készített névfelirat / self brand logó tervezése
Reviews
There are no reviews yet.